Jump to content

Buster x eller xl?

bustermann

Recommended Posts

Skal kjøpe ny buster, hovedsakelig soloturer til fiske, men innimellom turer med familien. Vi er 4 voksne og 2 barn. Vil tippe vi veier 350-370 kg .

Buster x er større foran konsoll enn xl og egner seg bedre for meg til fiske, det er denne jeg har mest lyst på da den er lettere å få av og på henger samt at den er noen lapper billigere. Men, med 70 hester Max på motor er jeg usikker på om den kommer i plan på fornuftig måte med alle ombord. Er det noen som har erfaringer med x utgaven? Gjerne andre erfaringer også med sittebokser som kan tas ut, er det raskt og enkelt, eller er det for mye plunder/slitasje på skruer og lignende til at det blir gjort?  Savner man stueplass i konsoll og dreggboks akter?Blir det fort riper i plastglass?  Er det plass til 4 stk på akterbenken, eller må man ha ekstra sittebokser foran konsoll? Hadde en 2011 xl   Med 100hk i fjor som jeg solgte, den slet litt med å komme i plan med full båt men her var jo båten også ca 200 kg tyngre.  Er det ellers store forskjeller i sjøegenskaper på disse båtene? Takknemlig for all svar:)

mvh Odd

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...