Jump to content

Sender Garmin 721XS tilkoblet NMEA 0183 data på NMEA 2K nettverket?

Chrisa

Recommended Posts

Jeg har en Garmin 721XS plotter som er tilkoblet et NMEA 2000 nettverk.  Jeg har også en AIS mottaker som jeg skal tilkoble. Denne sender data på NMEA 0183 nettverket til plotteren.

Jeg vet at det finnes adapter som gjør at man kan koble NMEA 0183 enheter direkte inn på NMEA 2000 nettverk...

Men det jeg lurer på er følgende; Når jeg har tilkoblet AIS til plotterens NMEA 0183 nettverk, vil plotteren da videresende AIS data ut på NMEA 2000 nettverket slik at enhetene tilkoblet NMEA2000 nettverket mottar AIS data?

Hvis jeg ikke husker feil så må plotteren konfigureres for å ta imot på 0183 porten men data skal automatisk sendes på nmea2000 nettet. Mulig du må gjøre innstillinger i menyen for dette også. 

Har forresten opplevd at sensorer på nmea2000 av annet fabrikat enn plotteren ikke er plug&play. Da må sw lastes opp for denne noden. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...