Jump to content

Edit History

dennrick

dennrick

Oppdatering:

Jeg forsto ikke helt oppskriften jeg fikk av Sleipner (som har gitt gode råd) ift å tvangskjøre ved å kople ut temperatur vernet. Så jeg valgte å ikke tukle noe mer.

I samme mail skal den "normale spenningen på en thruster ligge på 10.5V når den kjøres. Jeg målte 8.5V som nevnt over. Forstår derfor ikke hvorfor jeg da får melding om å mase med å sjekke temp vernet når spenningen er såpass lav? Leste også testen i, var det "Båtliv" ?

Gutta fra Drammen Båtservice var med i båten med nytt batteri med CCA på 800 (anbefalt er 750), og da målte vi 9.7V, og det ble lagt merke til at propellen da virket bedre. Dette var med landstrøm tilkoplet og inne i båsen. Den ble kjørt opp imot 30 sekunder uten at feil ble observert. Den skal vel egentlig kunne kjøres i 3 minutter ihht manualen. Men la merke til at "sjefen" ikke ville kjøre lengre. INGEN kjører thrustere så lenge var vel meldingen. 

Vi får se om det virker når vi drar på tur imorgen. Hvorfor det ikke er høyere enn 9.7V vet jeg ikke. Det helt nye batteriet er kanskje ikke helt ladet? Nede i brønnen der nede ser det ihvertfall ut som om tykke batterikabler har årsmøte. Det er 95 mm2. Og det er tørt og fint, ingen irring etc. Alt ser helt fint ut. Distanse er maks 50 cm.

dennrick

dennrick

Oppdatering:

Jeg forsto ikke helt oppskriften jeg fikk av Sleipner (som har gitt gode råd) ift å tvangskjøre ved å kople ut temperatur vernet. Så jeg valgte å ikke tukle noe mer.

I samme mail skal den "normale spenningen på en thruster ligge på 10.5V når den kjøres. Jeg målte 8.5V som nevnt over. Forstår derfor ikke hvorfor jeg da får melding om å mase med å sjekke temp vernet når spenningen er såpass lav? Leste også testen i, var det "Båtliv" ?

Gutta fra Drammen Båtservice var med i båten med nytt batteri med CCA på 800 (anbefalt er 750), og da målte vi 9.7V, og det ble lagt merke til at propellen da virket bedre. Dette var med landstrøm tilkoplet og inne i båsen. Den ble kjørt opp imot 30 sekunder. Den skal vel egentlig kunne kjøres i 3 minutter ihht manualen.

Vi får se om det virker når vi drar på tur imorgen. Hvorfor det ikke er høyere enn 9.7V vet jeg ikke. Det helt nye batteriet er kanskje ikke helt ladet? Nede i brønnen der nede ser det ihvertfall ut som om tykke batterikabler har årsmøte. Det er 95 mm2. Og det er tørt og fint, ingen irring etc. Alt ser helt fint ut. Distanse er maks 50 cm.

• Create New...