jotto Startet 12.April.2017 Del på Facebook Startet 12.April.2017 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men noen må ta ansvar og stille de dumme spørsmålene. Polerer man konsollet på en skjærgårdsjeep? Det er jo laget av glassfiber, men jeg vet ikke om det er dekket med gelcoat og topcoat som resten av båten: Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 ja hvis du vil :) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Har du lyst, har du lov. ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Fjordland Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Lite slitasje her, så trenger ikkje polere mye. Men litt voks gjør susen? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Du vil jo gjerne beskytte mot uv. Ja, det er sannsynligvis grå gelcoat brukt under støpingen. Voks er bra. Men vær varsom og nøyaktig nærme steder som ikke må få seg polleringssoff/ voks. Kan bli litt som å få bilpollering på støtfanger av plast. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 12.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2017 Så greie dere er ;-) Jeg brukte nanopolish og polerte for hånd. Det ble jo riktig så blankt. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 ? la merke til at du hadde noen matte, grå detaljer rundt plotter og instrumenter bl.a. Det er der du helst ikke vil ha på noe. Eneste ulempen er at blankpolert overflate gir litt mere refleks i ruta. Men siden du har grå farge, blir det litt mindre enn hvitt. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 12.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2017 Eureka skrev 16 minutes ago: ? la merke til at du hadde noen matte, grå detaljer rundt plotter og instrumenter bl.a. Det er der du helst ikke vil ha på noe. Eneste ulempen er at blankpolert overflate gir litt mere refleks i ruta. Men siden du har grå farge, blir det litt mindre enn hvitt. Takk for tips :) Jeg holdt meg unna der ja. Det beste ville kanskje vært å bruke maskeringstape, men det gikk ganske greit når jeg var litt forsiktig. Setter polishen merker i plasten? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Kommer vel ann på overflaten. Det er små partikler, så de setter seg fast og kan gi skjolder og litt trøblete å få bort. Hvitt polleringsmiddel er vel værst da det ofte inneholder slipemiddel, partikler. Tørker du over gelcoat med en tørr fille, og det ligger tørre saltkrystaller på overflaten, blir det fort bittesmå riper. Over tid, matt overflate. Sitér dette innlegget Link to post
*JD Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 (redigert) TC Nano eller feldten marine, som se ut til å vare same produktet, er kjempe bra for konsoll, lite søl på andre deler, svart plast osv. God uv beskyttelse og lett å bare tørke av støv i ettertid. Redigert 23.April.2017 av *JD (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 23.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2017 Denne? https://seatronic.no/gelcoat-nano-extract-sealer-250-ml Det er den jeg har Sitér dette innlegget Link to post
*JD Svart 29.April.2017 Del på Facebook Svart 29.April.2017 Riktig. Kjempebra produkt for overflater som er fin fra før. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.