Jump to content

Edit History

Bergen dørk

Bergen dørk

B2017 skrev for 14 timer siden:

Ankervinsj virker ikke, lanterner virker ikke, tett septik, vannlekkasje, oljelekkasje, diesellekkasje.

Vann i olje i drev med ødelagt lager i drev og motor som må tas ut.

Er ikke dette alvorlig, er det nesten ingenting som er alvorlig.

Du prøver kanskje å være morsom?

Jeg vil egentlig berømme B2017 for å ta opp denne sakenog jeg vil utfordre KNBF om å komme på banen, for å si litt om hvordan de tenker å realitetsorientere nye i båtmarkedet om verdien og grundigheten i en slik sikkerhetsbesiktigelse. 

Blir en tydelig opplyst om dette ved "avtaleinngåelse? Jeg kan ikke huske det.

Blir det tydelig opplyst på nettsidene til KNBF ifm med presentasjonen av ordningen?

Har selv, ved flere anledninger, anbefalt å bruke ordningen, men er litt skeptisk nå. Da må en iallefall overfor bekjente og kanskje her på forumet være tydelig på det som er framkommet i diskusjonen her.

En båt er et "vanskelig" objekt og man må minst:

- gå grundig gjennom den med selger inkl alt under dørk (sjekke for alle typer lekkasjer) og se i kabiner etter gamle lekkasjer + ikke minst hvordan båten lukter innvendig

- sørge for vurdering av motor av motorkyndig (prøvekjøring på minst 1 time er selvsagt - på ulike turtallsnivå)

- inspisere båten under vannlinjen inkl baugpropell, sinker, propellsystem/aksling/drev, skroggjennomføringer mv.

- sjekke det elektriske inkl om ankervinsj, kartplotter, autopilot og lading virker som det skal

mm

Bergen dørk

Bergen dørk

B2017 skrev for 14 timer siden:

Ankervinsj virker ikke, lanterner virker ikke, tett septik, vannlekkasje, oljelekkasje, diesellekkasje.

Vann i olje i drev med ødelagt lager i drev og motor som må tas ut.

Er ikke dette alvorlig, er det nesten ingenting som er alvorlig.

Du prøver kanskje å være morsom?

Jeg vil egentlig berømme B2017 for å ta opp denne sakenog jeg vil egentlig utfordre KNBF om å komme på banen, for å si litt om hvordan de tenker å realitetsorientere nye i båtmarkedet om verdien og grundigheten i en slik sikkerhetsbesiktigelse. 

Blir en tydelig opplyst om dette ved "avtaleinngåelse? Jeg kan ikke huske det.

Blir det tydelig opplyst på nettsidene til KNBF ifm med presentasjonen av ordningen?

Har selv, ved flere anledninger, anbefalt å bruke ordningen, men er litt skeptisk nå. Da må en iallefall overfor bekjente og kanskje her på forumet være tydelig på det som er framkommet i diskusjonen her.

En båt er et "vanskelig" objekt og man må minst:

- gå grundig gjennom den med selger inkl alt under dørk (sjekke for alle typer lekkasjer) og se i kabiner etter gamle lekkasjer + ikke minst hvordan båten lukter innvendig

- sørge for vurdering av motor av motorkyndig (prøvekjøring på minst 1 time er selvsagt - på ulike turtallsnivå)

- inspisere båten under vannlinjen inkl baugpropell, sinker, propellsystem/aksling/drev, skroggjennomføringer mv.

- sjekke det elektriske inkl om ankervinsj, kartplotter, autopilot og lading virker som det skal

mm

• Create New...