B2017
Ingar skrev 41 minutes ago:B2017:
Helt i orden at du ikke vil identifisere båten, men kanskje du kan gi en generell beskrivelse?
Seil eller motorbåt?
Er den serieprodusert?
Ca lengde og årsmodell?
Vurderer du kjøpesummen til å tilsvare en normal markedsverdi?
Understreker at det er helt frivillig, en av det viktige fordelene med et forum som dette er at man kan legge frem saker anonymt.
(Vi hadde nylig en annen båthandel som gikk skikkelig galt: Solgte Viking 31HT, dømt til å betale erstatning til kjøperen)
Det er en hurtiggående serieprodusert cabincruiser på ca 30 fot fra kjent og populær produsent.
Jeg betalte ikke det den var annonsert for. Den hadde vært til salgs ganske lenge da jeg kjøpte den. Jeg tok kontakt med selger i 2. halvdel 2015. Da var det ikke mulig å bli enig med selger. Men 1. halvdel av 2016 henvendte selger seg til meg, og da ble vi etter hvert enige om en pris. (Jeg tror han var ivrig etter å kjøpe en annen båt.)
Min vurdering er at jeg i utgangspunktet betalte det som ville vært en riktig pris hvis båten hadde vært så god som jeg trodde på forhånd.
På grunn av en ødelagt sommerferie og mye sjau og kostnader etterpå er mitt syn nå at jeg betalte for mye.