Jump to content

Edit History

Eureka

Eureka

Antar befaringsmann har høyere betaling for oppdraget enn det kunden betaler. -det er jo den totale medlemsmassen som er med på å sponse denne billige undersøkelsen. 

Med det som er presentert om saken får ihvertfall jeg inntrykk av at KNBF "selger" en tjeneste som gir inntrykk av mer enn det det faktisk er, pris på tjenesten spiller på en måte ingen rolle, selv om også jeg kan tenke "kan man forvente mere for den summen". Jeg antar at KNBF og besiktiger er klar over at kundene både er førstegangskjøpere og erfarne. Førstegangskjøperen er neppe alltid  i stand til å stille oppfølgende spørsmål og forventer at kontrollerte punkter som markeres "V", uten merknad, faktisk er i orden. Den erfarne kjøper vil kunne stille nødvendige oppfølgingsspørsmål. Her er rapporten ikke fylt ut på den måten den faktisk skal, ref "V" kontra "1,2,3". 

Eureka

Eureka

Antar befaringsmann har høyere betaling for oppdraget enn det kunden betaler. -det er jo den totale medlemsmassen som er med på å sponse denne billige undersøkelsen. 

Med det som er presentert om saken får ihvertfall jeg inntrykk av at KNBF "selger" en tjeneste som gir inntrykk av mer enn det det faktisk er, pris på tjenesten spiller på en måte ingen rolle, selv om også jeg kan tenke "kan man forvente mere for den summen". Jeg antar at KNBF og besiktigelse er klar over at kundene både er førstegangskjøpere og erfarne. Førstegangskjøperen er neppe alltid  i stand til å stille oppfølgende spørsmål og forventer at kontrollerte punkter som markeres "V", uten merknad, faktisk er i orden. Den erfarne kjøper vil kunne stille nødvendige oppfølgingsspørsmål. Her er rapporten ikke fylt ut på den måten den faktisk skal, ref "V" kontra "1,2,3". 

• Create New...