Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Eureka skrev 26 minutes ago:

. Førstegangskjøperen er neppe alltid  i stand til å stille oppfølgende spørsmål og forventer at kontrollerte punkter som markeres "V", uten merknad, faktisk er i orden. Den erfarne kjøper vil kunne stille nødvendige oppfølgingsspørsmål. Her er rapporten ikke fylt ut på den måten den faktisk skal, ref "V" kontra "1,2,3". 

Tja når man har ett generelt sjekk punkt for motor og ett for drev som begge er kompliserte konstruksjoner så er det for meg høyst uklart hva som egentlig skal kontrolleres på disse tingene.
Når det samtidig står att det ikke spiller noen rolle om båten ligger på land eller i sjø kan man jo lure på om motoren i det hele tatt blir startet.
Kan man da forvente å få en motor som er i orden hvis ikke man kan starte den?

pipe

pipe

Eureka skrev 19 minutes ago:

. Førstegangskjøperen er neppe alltid  i stand til å stille oppfølgende spørsmål og forventer at kontrollerte punkter som markeres "V", uten merknad, faktisk er i orden. Den erfarne kjøper vil kunne stille nødvendige oppfølgingsspørsmål. Her er rapporten ikke fylt ut på den måten den faktisk skal, ref "V" kontra "1,2,3". 

Tja når man har ett generelt sjekk punkt for motor og ett for drev som begge er kompliserte konstruksjoner så er det for meg høyst uklart hva som egentlig skal kontrolleres på disse tingene.
Når det samtidig står i rapporten att det ikke spiller noen rolle om båten ligger på land eller i sjø kan man jo lurer på om motoren i det hele tatt blir startet.
Kan man da forvente å få en motor som er i orden hvis ikke man kan starte den?

pipe

pipe

Eureka skrev 2 minutes ago:

. Førstegangskjøperen er neppe alltid  i stand til å stille oppfølgende spørsmål og forventer at kontrollerte punkter som markeres "V", uten merknad, faktisk er i orden. Den erfarne kjøper vil kunne stille nødvendige oppfølgingsspørsmål. Her er rapporten ikke fylt ut på den måten den faktisk skal, ref "V" kontra "1,2,3". 

Tja når man har ett generelt sjekk punkt for motor og ett for drev som begge er kompliserte konstruksjoner så er det for meg høyst uklart hva som egentlig skal konrolleres på disse tingene.
Når det samtidig står i rapporten att det ikke spiller noen rolle om båten ligger på land eller i sjø kan man jo lurer på om motoren i det hele tatt blir startet.
Siden de kaller det en sikkeretssjekk med 5 års varighet så er det vel nettopp det det er og ikke en tilstandrapport på motor og drev.
For meg blir det søkt att dette blir markedsført som sjøens NAF test da de som utfører testen ikke har formel kompetanse bortsett i fra ett helge kurs og grundigheten av hva som blir kontrollert ligger på ett helt annet nivå.



×
×
  • Create New...