Jump to content

Edit History

pipe

pipe

VannTro skrev 25 minutes ago:

Det er nok bedre at KNBF forsøker å få fornuft inn i disse reglene enn at de kommer uten at "brukerne" har fått være med å påvirke.

Jeg kan ikke huske at KNBF har stått for noe generelt vestpåbud, det er vel RS sitt (tidligere?) synspunkt.

Derimot jobber KNBF for opprettelsen av en havarikommisjon for fritidsbåtulykker slik at man kan finne de faktiske årsakene til ulykker.

Nå bor jeg i en kommune som har implantert regelverket som KNBF går for så de som bor eller ferdes andre steder bør bare være glade for det.
Riktig nok så ser politiet i mellom fingrende på 30 knop grensen enn så lenge men att laser kontroller kommer til å bli endel av hverdagen med ett felles regelverk er sikkert.
Det kan også føles meningsløst å gå i 5 knop mellom sund som er mindre enn 200 meter bredt når det ikke finnes andre båter eller instalasjoner der.
Eller 99 meter i fra ett skvalpeskjær for den saks skyld.
Det er tross alt noen av oss som bruker båten mere enn 3 uker i fellesferien da kan man ofte ha mye av skjærgården for seg selv.

pipe

pipe

VannTro skrev 23 minutes ago:

Det er nok bedre at KNBF forsøker å få fornuft inn i disse reglene enn at de kommer uten at "brukerne" har fått være med å påvirke.

Jeg kan ikke huske at KNBF har stått for noe generelt vestpåbud, det er vel RS sitt (tidligere?) synspunkt.

Derimot jobber KNBF for opprettelsen av en havarikommisjon for fritidsbåtulykker slik at man kan finne de faktiske årsakene til ulykker.

Nå bor jeg i en kommune som har implantert regelverket som KNBF går for så de som bor eller ferdes andre steder bør bare være glade for det.
Riktig nok så ser politiet i mellom fingrende på 30 knop grensen enn så lenge men att laser kontroller kommer til å bli endel av hverdagen med ett felles regelverk er sikkert.
Det kan også føles meningsløst å gå i 5 knop i mellom sund som er mindre enn 200meter breie når det ikke finnes andre båter eller instalasjoner der.
Det er tross alt noen av oss som bruker båten mere enn 3 uker i fellesferien da kan man ofte ha mye av skjærgården for seg selv

pipe

pipe

VannTro skrev 14 minutes ago:

Det kan også føles meningsløst å gå i 5 knop i mellom sund som er mindre enn 200meter brei ....noen ganger mens andre så er det fornuftig nok.
Det er tross alt noen av oss som bruker båten mere enn 3 uker i fellesferien da kan man ofte ha mye av skjærgården for seg selv

• Create New...