Jump to content

Er elektroniske kontrakter fra Swiftcourt via finn.no ok?

hawthorne

Recommended Posts

Jeg har sett at Finn.no på sine båtannonser lenker til en egen tjeneste hos Swiftcourt (https://swiftcourt.com/no) hvor man kan opprette og singere båtkontrakt elektronisk. Liker godt ideen med å fylle ut og signere elektronisk, men er kontraktene ok? Ser de tidligere trakk samarbeidet med Swiftcourt pga uklarheter med bilkontraktene, men dette er fikset ser det ut til.

Er det andre tjenester som tilbyr kontrakter med elektronisk signering?

• 1 år senere...

Jeg brukte denne både når jeg solgte i april, og når jeg kjøpte i mai. Veldig greit med elektronisk kontrakt, når kjøper og selger bor et godt stykke fra hverandre. Likte muligheten for at begge parter kan gå inn å redigere på kontrakten før signering. Det jeg savner, er et felt for fritekst/kommentarer, men dette førte vi bare inn i en av de andre feltene. 

Likte også at man kan laste opp vedlegg. 

Jeg kommer nok til å bruke den igjen. 

Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI

Tjenesten ser grei ut, den. De ser ut til å gjøre et godt stykke arbeid med det formelle rundt kontrakter. Det jeg gjerne skulle sett, var verifisert identifikasjon via BankID eller tilsvarende, men dagens løsning med SMS burde være greit nok.

Selv om Swiftcourt oppbevarer kontrakten(e) for deg ville jeg uansett lastet de(n) ned og lagret lokalt. Man vet aldri når en bedrift/tjeneste opphører, så det tryggeste er en lokal kopi i tillegg til hos tjenesteleverandøren.

Disclaimer: Jeg er ingen advokat.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...