KongKing Startet 13.April.2017 Link til dette innlegget Startet 13.April.2017 (redigert) Etter 12 år i en Nidelv 24 er ny båt endelig handlet! Hadde noen alternative merker jeg så på: Windy 27/9800, Scand Baltic og Viking Crusader 31. Det endte med en Viking: Har fulgt med på disse båtene på finn i mange år og det er en del varianter med tanke på innredning, både planmessig og kvaliteten på interiørarbeidet. torsdag forrige uke kom denne for salg i Vestfold, en viking som så akkurat ut slik jeg ønsket den, samt at den hadde alt utstyret jeg var på jakt etter. Overtar fredag og skal se om jeg får lagt ut noen bilder på veien hjem fra Stokke (Melsomvik) til indre Oslofjord (Vollen) ? https://www.finn.no/93978346 Betalte litt mer enn det jeg egentlig skulle bruke på båt, men skitt au. Måtte slå til da sjansen bød seg. Ser for meg å ha denne båten i lang tid fremover. kongking Redigert 13.April.2017 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Kjempefin båt? gratulere? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Gratulerer med ny båt! Litt over budsjett, der har mange av oss havnet! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
KongKing Svart 13.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Key Freak skrev for 6 timer siden: Gratulerer med ny båt! Litt over budsjett, der har mange av oss havnet! Hehe. Ja det er vel ikke helt uvanlig ? Om en tenker litt langsiktig så er ikke de tusenlappene så viktige. Viktigst er at man blir fornøyd med kjøpet så ikke man må ut på ny handletur etter ett år eller to. gleder meg til i morgen ?? kk Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Grattis:-) siklet på denne jeg og! Ser veldig strøken ut inni! legg ut masse bilder når du får den da:-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Gratulerer, det der var en flott og innbydende båt. Det man kan kalle strøken? ? Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Gratulerer med flott båt. Og god tur hjem Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 13.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 (redigert) TimJ skrev 1 time siden: Grattis:-) siklet på denne jeg og! Ser veldig strøken ut inni! legg ut masse bilder når du får den da:-) Lenke til finn-annonse ligger i innlegget. Mange bilder der ? Skal nok komplementere med flere bilder om ønskelig ? Redigert 13.April.2017 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 13.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Eureka skrev for 1 time siden: Gratulerer, det der var en flott og innbydende båt. Det man kan kalle strøken? ? Strøken er vel å ta i, men virker godt holdt. Kvalitetsarbeid på innredning ifht andre vikinger som kan være litt hummer og kanari. Noen av vikingene tror jeg er innredet på Orust i Sverige og er veldig flotte. Denne er ikke bygget i Orust tror jeg, men det er samme materialvalg og løsning som dem. Tror jeg blir godt fornøyd med denne ? Kk Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Virker som om det finnes hundre varianter av denne. noen uten stikkcabin, andre med.... trodde en stund at de ble solgt som selvbygger men.. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 14.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Ble ikke noe henting av båt i dag ? En vaier røk da eier var for å fylle diesel i dag tidlig. Uansett bra at den røk før jeg overtok og at det ikke skjedde mens jeg var midtfjords på første tur ? Ang innredning så vil jeg tro noen er selvbyggere. Merkelig om det skal være så mange varianter ellers. Men mange kan jo være bygd etter kjøpers ønsker? kk Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 14.April.2017 Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Grattis med ny båt. Dette er en båt med meget gode egenskaper... Kanskje vi ses på Vikingtreffet på Son? Mvh Roger og Olina Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 14.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 Roger og Olina skrev 56 minutes ago: Kanskje vi ses på Vikingtreffet på Son? Mvh Roger og Olina Det skulle jeg gjerne fått med meg, men den datoen passer dessverre dårlig ? Er det et høsttreff også? kk Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 15.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2017 KongKing skrev On 14. april 2017 at 16.34: Ble ikke noe henting av båt i dag ? En vaier røk da eier var for å fylle diesel kk Da er ny gasswire på plass og vi prøver oss på ny hentetur 1. påskedag ? Ser greit ut ifht vind, selv om solen skal glimre med sitt fravær og temperaturen en beskjeden... kk Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 16.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2017 (redigert) Ja da var båten hentet fra Stokke til Vollen i Asker :-) Her kommer noen bilder fra turen: Før avgang i Stokke: Det første sekundene alene i "ny" båt er spennende :-) Fotograf og 2. styrmann knipser bilder Første stopp ble Vrengen for å fylle litt diesel. Prøvde å kjøpe is, men det hadde de ikke.... Kanskje like greit med den tempraturen som var i dag.... Veldig rolig ute midtfjords så vi hadde godt driv i 16-17 knop Har tidligere hørt: "Har du først hatt båt med autopilot vil du aldri ha båt uten igjen!" Kan skrive under på det. Fantastisk med autopilot :-) Look! No hands! Vi hadde plotter + en iPad som navigasjon (+ papirkart i bagen). Fungerte perfekt! iPad er superenkelt å zoome inn/ut med og få oversikten, mens plotteren er stilt inn i mer nærbilde. Innafor Håøya var det blikk stille :-) Så la vi til kai i Vollen og Vikingen har fått sitt nye hjem :-) KK Redigert 16.April.2017 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 16.April.2017 Link til dette innlegget Svart 16.April.2017 Knirkefritt ? Ser ut som en bra båt. Friskt utpå idag. Men med ekstra klær går det fint. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 KongKing skrev for 2 timer siden: Har tidligere hørt: "Har du først hatt båt med autopilot vil du aldri ha båt uten igjen!" Kan skrive under på det. Fantastisk med autopilot :-) Look! No hands! Kan skrive under på det! Monterte autopilot for to år siden. Dyrt, og verdt hver eneste krone! Kommer aldri til å ha båt uten igjen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.