Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Tilbake til bildet ditt. Jeg ser en slange som går fra varmeveksler og til manifold. Hvis det kun er en slange inn, og ingen tilbake fra manifold og til motorblokk/varmeveksler, så kan du gå ut i fra at manifoldene er kjølt med saltvann. Det samme gjelder headeren (stykket der eksosslangen er montert). Ellers så er jeg vel ikke fullt så pesemistisk som de andre. Hulda har installert en GM diesel fra 1985 (eller mellom -85 og 1990). Dog tror også jeg at varmeveksleren er ettermontert, en eller annen gang.

 

Mener å huske at utskifting av manifold, og spesielt den delen der eksosslangen er montert, har en 'garantert' levetid på 7 år. Poenget er at om du får lekkasje her, så vil vannet finne veien inn på stempeltoppene. Og da blir det kostbart.

Hulda

Hulda

Tilbake til bildet ditt. Jeg ser en slange som går fra varmeveksler og til manifold. Hvis det kun er en slange inn, og ingen tilbake fra manifold og til motorblokk/varmeveksler, så kan du gå ut i fra at manifoldene er kjølt med saltvann. Det samme gjelder headeren (stykket der eksosslangen er montert). Ellers så er jeg vel ikke fullt så pesemistisk som de andre. Hulda har installert en GM diesel fra 1985 (eller mellom -85 og 1990). Dog tror også jeg at varmeveksleren er ettermontert, en eller annen gang.



×
×
  • Create New...