Andicap Startet 16.April.2017 Link til dette innlegget Startet 16.April.2017 Jeg har en Volvo D4 260 med DPH-drev og har to problemer med styringen; - Det virker å være en del slark/dødgang i styringen. Har ikke fått testet rorutslag mot utslag på drev, men er vel nærliggende å tro at dette kan være luft i systemet? - Servo virker ikke på lavt turtall. Det blir med andre ord veldig tungt å ratte når en trenger det som mest. Noen som har en mening om hva som kan være galt her (tenker da mest på spørsmål 2)? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.April.2017 Link til dette innlegget Svart 16.April.2017 På rattstammen, overkant, har du en skrue/ lokk som du skrur opp. Der skal du se at det er olje nedpå. Rød olje. Etterfyll og gjør max rattutslag begge veier. Da lufter du, etterfyll, til at nivået ikke synker. Det er lurt å ordne seg med trakt og en liten slange når du skal fylle på. Legg noen gamle filler under og hold tørkepapiret klart ? Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 16.April.2017 Link til dette innlegget Svart 16.April.2017 Må vertfall forsikre deg om at det er raud (ATF) olje som skal på .. kan like godt vere vanlig hydraulikk olje som skal på. ATF oljen kan spise opp pakningene i styresystemet ditt Sitér dette innlegget Link to post
Andicap Svart 17.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Takk for tips. Påfyll og lufting utført uten at det gjorde noe fra eller til. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Du må kanskje dra rattet maksimalt til begge sider gjentatte ganger for å få luftet skikkelig. Drevet skal være stramt og uten slakk når du etter lufting drar det til begge sider for hånd. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Bitteliten Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Sjekk styreslangenepå drevet. Om de ikke er byttet. Kjent feil. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 -og sjekk av styreslanger innbefatter å se etter "svulster" og myke partier på slangenes overflate. Se også etter oljelekkasje på stagene. Og, om det var lekkasje på slangene skulle jo oljenivået gått ned. hvordan ser olja ut i reservoaret? Er den rosa/ lys rosa så er det vann i den. Båten ligger kanskje på vannet? Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Nå har ikke du sagt hvor gammel motoreninstallasjonen din er men hvis jeg skal gjette, så vil jeg anta det er servopumpen som gradvis blir dårligere. Jeg har D6-310 fra 2008. Hadde min båt på drevservice i fjord høst, da kommenterte mekanikeren dette hos meg. Symptomet var, tregt å ratte, var ikke akutt men jeg måtte påregne å bytte servopumpen hvis det ble mye verre. Vistnok ikke et helt ukjent fenomen.. Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 17.April.2017 Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Dette er kjent med volvo sine D serie installasjoner. Manualen til drevet er ganske OK, du finner mye der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.