Suzuki Startet 11.Mai.2003 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2003 har kjøpt en slik tank til min Joker S 30. Nå viser det seg at plassen blir for snau oppunder cockpit til å bruke vinkeladapter til fylleslangen, slik det er beregnet. Kan det være en ide å bore hull i bakkant å sette på en vanlig skroggjennomføring ? Da blir påfyllingen bak på tanken, ikke som det er tenkt; nemlig oppå .. Vil dette forbli tett over tid ? Skroggjennomføringen holder nok, men hva med tanken ? Vil plasten bli myk / sprekke etc rundt gjennomføringen ? Holder Sikafleks mot diesel, eller bør jeg bruke pakninger. I så fall hva slags ? O-ringer kanskje ... ? Vil nødig vente 3-4 uker mens et verksted mekker en tank ..... Var på Svelvik i dag, der blåste det katter og bikkjer. Supert seilevær, men litt kaldt da... Håper virkelig sommeren kommer snart. Gode råd er dyre nå gitt !! MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
TMe Svart 12.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2003 Ser ikke noe problem i å sette påfyllingen på siden. Plasten vil ikke ta skade ved normal tiltrekking. Er du redd for at mutteren skal løsne kan du sikre denne med Loctite Bruk en o-ring av nitril på innsiden av gjennomføringen. Busak+Shamban fører o-ringer i alle dim. Se om du finner en skroggjennomføring med integrert slangesokkel så har du et mulig lekkasjepunkt mindre. Vær obs på at du må ta lufting i toppen av tanken for evakuering av luft ved drivstoffylling. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2003 Det er sikkert unødvendig, men jeg tillater meg allikevel å minne om at luftingen også må føres opp over dekk - så dermed trenger du kanskje enda ett hull i siden/enden av tanken, hvis du ikke har plass på toppen? Mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Suzuki Svart 12.Mai.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2003 takk for innspill, luftinga går nok greit, men plassen til 50mm drivstoff-fylleslange er ikke tilstede.. En luftenippel med 6 eller 8 mm slange går nok greit. Tankfyllinga vil nok bli " under" toppen av tanken. Får håpe det går ok å fylle. Hvis jeg hærper min nye 1100 kr tank uten å få benyttet den blir jeg "propell" MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
TMe Svart 12.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2003 6 el. 8mm lufteslange blir nok for lite ved fylling av drivstoff.Har du for liten lufting ved fylling vil det gulpe opp i påfyllingen. En løsning kan være at du bruker en gjennomføring for lufting på siden av tanken med et innvendig rør opp til toppen av tanken. Du kan kanskje få en rørlegger til å sølvlodde på et rør til en skroggjennomføring. Har du tilgang til en fax kan jeg ev.sende deg en enkel skisse. ****** Etter å ha tenkt meg om er overnevnte løsning neppe brukbar uten div. modifisering, men da begynner det å bli komplisert. Flere tynne lufteslanger kan kanskje gjøre nytten. Kan du få til en tilstr. dimensjonert lufting øverst på siden av tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.