Jump to content

Trådløst nettverk i båten, hva trenger jeg?

gun-joer@online.

Recommended Posts

Tenk over om det kun er trådløst du trenger - eller om noe av utstyret må kables (f.eks tellstick e.l.). Dersom du må kable noe må du noe opp i størrelse fra de aller minste 4g routerne.

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Kjøp deg en 4G ruter med flere tilkobblings muligheter. Kanskje du trenger et camera temp varsling eller tellstic i fremtiden, må også ha mulighet for ekstern antenne. 12v mulighet bør være et must når du ligger i utehavn hvis du skal streeme film og musikk. Asus har en del bra alternativer som koster fra kr1200.- og oppover.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Støtter de ovenstående mht. at en liten 4G ruter (i mitt tilfelle enn Huawei E5786S fra Telia) , er en

kraftig nok løsning med dagens godt utbygde mobile telenett.

Sjekk for sikkerhets skyld dekningskartet til mobilloperatøren på deres egne internett-sider.

Det er jo antenne-utganger på de fleste  slike rutere , i mitt tilfelle 2. Har kjøpt en ekstern antenne

som jeg bruker både inne og ute (dersom det skulle trengs). Det er en kina-sak fra DX til 150,- 

inkludert porto. 

Mange DAB-/og internett-radioer har jo også streaming og mottak via WIFI som du kan benytte,

perfekt på hytta og i båt, m.m. Da har jeg f.eks 30.000 (+) radiokanaler og podcasts å lytte på i

tillegg :) 

Redigert av krabbelars (see edit history)

Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: 

https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...