okeido Startet 17.April.2017 Link til dette innlegget Startet 17.April.2017 Noen med tips? Sitter dønn prøvd å kakke litt med hammer og vippe med skrutrekker. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 17.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2017 Hvordan er det å ta ut pumpa prøvde men hengte igjen? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Hei fått løs pumpen og den sitter som støpt fast, altså sitter i benken i garasjen og for den enda ikke ut. noen som vet hvor jeg kan få kjøpt avtrekker med god moment som tar tak i gummien? Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 60c sier ihvertfall ikke meg noe, kanskje spesifisere litt og legge ved noen bilder, så får du nok litt mer respons? Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
okeido Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Hei nå er det bare å få løs impelleren, har fått løs pumpen står nå i garasjen og klarer ikke å rikke impelleren. Hvordan få løs impeller som har suttet seg veldig godt.. Har prøvd mcpeller men den er ikke i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Hei etter en uke med banning så er impellere ute jeg fikk litt varme på akselen mc peller og vannpumpe tang og bare kom helt ut plutselig.. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Har ikke 60c men tar ut impeller av KAD44 om vinteren og smører inn akslingen med fett hver vår. Tror jeg bruker 10min på det... Når jeg leser om kampen du har hatt så er det nesten så jeg lurer på om det er lust. Ganske mange her inne som synes å mene at man ikke skal skru på noe som ikke er helt i stykker.... Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Hei Kjøpte båten i høst, og heldigvis begynte jeg ikke med impelleren før jeg hadde båten hjemme. Når jeg begynte på den så jeg at underste skrue var borte og det var smørt noe tetningsmasse rundt lokket ved knekt skrue,smurte derfor inn litt tech 7 som jeg hadde i samme området, men fikk heller ikke inn impelleren helt men skjøv den inn med lokket. Da jeg startet opp oppdaget jeg at den ikke ville pumpe og ble veldig veldig varm. Så da prøvde jeg å få ut impelleren men satt dønn fast. Skal gjenge opp det ødelagte hullet og bare bruke pakning igjen nå har pusset ned flatene med grovrengjører så håpe det holder tett nå. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 okeido - lurt og legge ripene langs etter flata (slipe i ring) så er det mye lettere å få det tett og å holde det tett. Legg gjerne lokket på en glassplate for å sjekke om det er plant, har det vært "overdratt" så kan du snu det og bruke baksiden (om den ikke har nr stemplet inn) Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 25.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2017 Takk for gode tips,prøvde å sette inn ny impellere som jeg har gjort på alle båter før men så 1 cm før den er helt inne møter jeg motstand presser den nesten inn med litt makt men burde den ikke være enkel å ta ut nå for det er den ikke..? Eksperimenterer med dette i garasjen så slipper jeg det i båten.. Smurte litt fett på aksel og sprayet godt med silikon spray i huset. Kanskje impelleren ikke er lik på begge sider? Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Oppdatering nå har jeg kverka 2 nye impellere.Men måtte varme til for å få den ut har 2 flotte avtrekkeren så det er ikke utstyret som det står på nå hvertfall..prøvd å pusse litt på akselen med grovrengjører men finner liksom ingen riper. Så i morgen skal jeg pusse akselen litt til gjøre rent å kikke etter sår eller noe som gjør at det kiler seg. Er redd den skal bli grusom å få ut neste gang og men det blir hvertfall 4 år til neste gang.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.