Olympic Lilleham Startet 17.April.2017 Link til dette innlegget Startet 17.April.2017 (redigert) Vurderer Bayliner 245 vs NorDan 780, evt andre typer trailbare med stikkcabin og med dusj på wc. Noen som vet noe om stabiliteten på de to nevnte? Evt andre ting jeg bør tenke på? Begge har 200hk Mercruiser 2.8! Også noen aktuelle med bensin. NorDan har baugpropell, men det kan jeg ettermontere på Bayliner. Redigert 17.April.2017 av Olympic Lilleham (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 18.April.2017 Link til dette innlegget Svart 18.April.2017 (redigert) Jeg kjøpte en Bayliner 245 med 200 HK Diesel for 3 år siden, det er en god og romslig båt for en familie på 4 både til dagsturer og lengre overnattingsturer. Eneste jeg har å utsette på båten er den lille vannlekasjen jeg har i sovecabin, baugpropell gjør det mye lettere å legge til kai når det er litt vind. Veldig greit med eget toalettrom som har dusjmulighet, jeg har også dusj på badeplattform. Båten fungerer godt i litt sjø her på Sunnmøre. Redigert 18.April.2017 av BMW X1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Olympic Lilleham Svart 19.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Hei! Takk for svar! Det med vannlekkasje, har jeg sett litt info om. Bl.a via fenderlista. Var det montert baugpropell på din, eller har du ettermontert? Marsjfart med 4 pax? Drivstoff forbruk? Servicekostnader? LP Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 (redigert) Har tatt av fenderlista rundt mesteparten av båten og lagt på lag med tec 7, fått mye mindre vannlekasje. Min var det montert baugpropell på når båten var ny i 2006, ikke noe problem å holde marsfart rundt 22 knop med 4 personer ombord. Drivstoff forbruk for min del er rundt 8 liter i timen, kjører mye rundt 5-6 knop men også en god del rundt 22 knop. Servicekostnader rundt 13 000,- (på verksted) som omfatter service på motor og drev. Tar du service selv blir det mye billigere. Redigert 19.April.2017 av BMW X1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.