Jump to content

Bayliner 245 vs NorDan 780

Olympic Lilleham

Recommended Posts

Vurderer Bayliner 245 vs NorDan 780, evt andre typer trailbare med stikkcabin og med dusj på wc.

Noen som vet noe om stabiliteten  på de to nevnte? Evt andre ting jeg bør tenke på?

Begge har 200hk Mercruiser 2.8! Også noen aktuelle med bensin.

NorDan har baugpropell, men det kan jeg ettermontere på Bayliner. 

Redigert av Olympic Lilleham (see edit history)

Jeg kjøpte en Bayliner 245 med 200 HK Diesel for 3 år siden, det er en god og romslig båt for en familie på 4 både til dagsturer og lengre overnattingsturer. Eneste jeg har å utsette på båten er den lille vannlekasjen jeg har i sovecabin, baugpropell gjør det mye lettere å legge til kai når det er litt vind. Veldig greit med eget toalettrom som har dusjmulighet, jeg har også dusj på badeplattform. Båten fungerer godt i litt sjø her på Sunnmøre.

Redigert av BMW X1 (see edit history)

Har tatt av fenderlista rundt mesteparten av båten og lagt på lag med tec 7, fått mye mindre vannlekasje. Min var det montert baugpropell på når båten var ny i 2006, ikke noe problem å holde marsfart rundt 22 knop med 4 personer ombord. Drivstoff forbruk for min del er rundt 8 liter i timen, kjører mye rundt 5-6 knop men også en god del rundt 22 knop. Servicekostnader rundt 13 000,- (på verksted) som omfatter service på motor og drev. Tar du service selv blir det mye billigere.

Redigert av BMW X1 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...