Falx Startet 25.Juni.2005 Del på Facebook Startet 25.Juni.2005 (redigert) Hei Har originalt Quicksilver instrumenter og gir/gass-spake til min Draco 23 SC, 84 mod. Har problemer med å demontere (rett og slett å få av spaken) fra panelet den er festet til. Jeg trenger tilgang til bensin-slangen, som lekker ved inntaket til bensin-tanken. Slangen må skiftes, men jeg får ikke av spaken. Har en mistanke om at eneste måten å få av på, er tilgang på styrbord side mellom ytter-skroget og konsoll-delen med instrumentene og rattet. Dette blir ihvertfall super-kronglete, og håper det lar seg gjøre på en annen måte ;) Noen som evt. har tatt av denne? Noen gode ideer? Endelig sommer-vær, ihvertfall på sør/øst-landet :) Redigert 25.Juni.2005 av ket (see edit history) Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Falx Svart 30.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2005 Nå har jeg lekt slangemenneske i flere timer, men har ingen mulighet til å få av spaken. Kommer såvidt inn på baksiden av plata som spaken er festet til. Kjenner ingen skrue eller mutter. Skjønner ikke hvordan jeg får denne av. Har ringt Mercruiser service verksted, men ingen tok telefonen, foruten en veldig hyggelig fyr på Sivertsen Båt i Drammen. Men han var heller ikke helt sikkert på hvordan dette gjøres. Trenger å ta av spaken, sånn at jeg får tilgang til bensin-lokket og bensin-slangen. Ellers brenner vel min båt ned på fjorden også :( Vær så snill, noen som kan hjelpe meg? ket Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Krapyl Svart 30.Juni.2005 Del på Facebook Svart 30.Juni.2005 Kikk under navet på spaken. Se om det sitter en Unbrakoskrue der. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Falx Svart 30.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2005 Takk for svar, Krapyl :) Har sjekket det, og det gjør det ikke. under "sølv-platen" som det står Quicksilver på, er det i alt 8 skruer. Men får ikke tilgang til disse, da må jeg itilfelle brekke av "pynte- platen". Og det blir jo for dumt. Kunne kanskje fått dem ut, men selve spaken er montert på en "tann-hjul" lign. sak, det virker som om det kanskje er festet med en klemme eller noe lign. Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Krapyl Svart 30.Juni.2005 Del på Facebook Svart 30.Juni.2005 Jepp, den står på splines for at den skal kunne monteres i hvilken som helst stilling. Jeg har Vælv.... Volvo som er likedan, men Unbrakoskruen er nesten mulig å se hvis ikke du vet at den er der. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Falx Svart 30.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2005 Igjen, takk for svar Krapyl :) hmm..Kanskje jeg har oversett noe? Du sier "under navet på spaken". Dette er min første båt, og mye er nytt. Hva er "navet"? I midten an spaken? Hvor eksakt mener du? Sentrert i midten av spaken er det en plastikk-knott, som trykkes inn når man vil øke turtall, uten å sette motoren i gir. Denne har jeg tatt av, men får ikke gjort noe med den delen som sitter igjen her (denne plastikk-"dingsen" som sitter igjen ser ut som en liten bryst-vorte..... hmm...... ok. du skjønner sikkert hva jeg mener. . .) Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Krapyl Svart 30.Juni.2005 Del på Facebook Svart 30.Juni.2005 Akkurat. Knappen til å trykke inn sitter i senter, og så går selve håndtaket oppover. Ser du under knappen, altså motsatt side av selve håndtaket, så kan du finne en skrue. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Falx Svart 30.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2005 OK. Skal sjekke det imorgen. Tror allikevel at det ikke eksisterer noen umbrako der, fordi festet til splines (tannhjulet) er innenfor det området som er mulig å komme til. Dvs. festet rundt tannhjulet sitter "inne" i selve braketten, og ikke "utenfor". Skjønner derfor ikke hvor umbrakoen da i tilfelle sitter. Men skal sjekke det imorgen. Tusen takk for svar (igjen) :) :) ket Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
M/S Bastard Svart 30.Juni.2005 Del på Facebook Svart 30.Juni.2005 Kikk rundt selve spaken, på motsatt side der du har hånden når du gir gass Sitér dette innlegget Link to post
Falx Svart 1.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2005 Der satt umbrako-skruen. Godt gjemt, ja. Men fikk av spaken. Så nå kan jeg skifte bensin-slangen :) Takk for hjelpen :) ket Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Krapyl Svart 1.Juli.2005 Del på Facebook Svart 1.Juli.2005 Se der ble det problemet løst. Don't underestimate the power of Baatplassen. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Falx Svart 2.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2005 Skiftet bensin-slangen. Og da forsvant også bensin-lukten. Takk til dere begge for svar :) ket Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.