Jump to content

Quicksilver gass-kontroll, prob. med demontering

Falx

Recommended Posts

Hei

Har originalt Quicksilver instrumenter og gir/gass-spake til min Draco 23 SC, 84 mod. Har problemer med å demontere (rett og slett å få av spaken) fra panelet den er festet til. Jeg trenger tilgang til bensin-slangen, som lekker ved inntaket til bensin-tanken. Slangen må skiftes, men jeg får ikke av spaken. Har en mistanke om at eneste måten å få av på, er tilgang på styrbord side mellom ytter-skroget og konsoll-delen med instrumentene og rattet. Dette blir ihvertfall super-kronglete, og håper det lar seg gjøre på en annen måte ;) Noen som evt. har tatt av denne? Noen gode ideer?

Endelig sommer-vær, ihvertfall på sør/øst-landet :)

Redigert av ket (see edit history)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Nå har jeg lekt slangemenneske i flere timer, men har ingen mulighet til å få av spaken.

Kommer såvidt inn på baksiden av plata som spaken er festet til. Kjenner ingen skrue eller mutter. Skjønner ikke hvordan jeg får denne av. Har ringt Mercruiser service verksted, men ingen tok telefonen, foruten en veldig hyggelig fyr på Sivertsen Båt i Drammen. Men han var heller ikke helt sikkert på hvordan dette gjøres.

Trenger å ta av spaken, sånn at jeg får tilgang til bensin-lokket og bensin-slangen. Ellers brenner vel min båt ned på fjorden også :(

Vær så snill, noen som kan hjelpe meg?

ket

Takk for svar, Krapyl :)

Har sjekket det, og det gjør det ikke. under "sølv-platen" som det står Quicksilver på, er det i alt 8 skruer. Men får ikke tilgang til disse, da må jeg itilfelle brekke av "pynte- platen". Og det blir jo for dumt. Kunne kanskje fått dem ut, men selve spaken er montert på en "tann-hjul" lign. sak, det virker som om det kanskje er festet med en klemme eller noe lign.

Igjen, takk for svar Krapyl :)

hmm..Kanskje jeg har oversett noe? Du sier "under navet på spaken". Dette er min første båt, og mye er nytt. Hva er "navet"? I midten an spaken? Hvor eksakt mener du? Sentrert i midten av spaken er det en plastikk-knott, som trykkes inn når man vil øke turtall, uten å sette motoren i gir. Denne har jeg tatt av, men får ikke gjort noe med den delen som sitter igjen her (denne plastikk-"dingsen" som sitter igjen ser ut som en liten bryst-vorte..... hmm...... ok. du skjønner sikkert hva jeg mener. . .)

OK. Skal sjekke det imorgen. Tror allikevel at det ikke eksisterer noen umbrako der, fordi festet til splines (tannhjulet) er innenfor det området som er mulig å komme til. Dvs. festet rundt tannhjulet sitter "inne" i selve braketten, og ikke "utenfor". Skjønner derfor ikke hvor umbrakoen da i tilfelle sitter.

Men skal sjekke det imorgen. Tusen takk for svar (igjen) :) :)

ket

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...