Jump to content

Kjøre uten termostat for å sjekke kontrollstråle..

Fjord21DC

Recommended Posts

Som emnetittelen sier, kan man kjøre motor (eldre Yamaha utenbords, 50hk, 2 takt) uten termostat montert for å sjekke kontrollstrålen. Jeg får full vanngjennomstrømning ut av kjølekanalen der termostat sitter hvis jeg fjerner termostat og kjører motor, så vet at impeller og kjøling er ok. Skulle gjerne sjekket om kontrollstråle fortsatt er fraværende når termostat fjernes. Mistenker at strålen først kommer når termostat åpner? Greit bare å sjekke at det er free-flow..

Eller skal det alltid komme kontrollstråle?

Ingen kræsj tidligere! Kun bytte av impeller! Ved start denne sesongen så så jeg kraftig kontrollstråle i noen sekunder, og kraftigere ved rusing på tomgang. Etter ca. 20 sek stoppet bare kontrollstrålen, helt plutselig. Mistenker at noen avleiringer har løsnet ved oppstart og satt seg fast et eller annet sted..

Norcem21 skrev 4 minutes ago:

Ingen kræsj tidligere! Kun bytte av impeller! Ved start denne sesongen så så jeg kraftig kontrollstråle i noen sekunder, og kraftigere ved rusing på tomgang. Etter ca. 20 sek stoppet bare kontrollstrålen, helt plutselig. Mistenker at noen avleiringer har løsnet ved oppstart og satt seg fast et eller annet sted..

Sikkert bare avleiringer

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...