morgull Startet 19.April.2017 Link til dette innlegget Startet 19.April.2017 Har en Yamaha påhenger som har fått seg en real omgang med bunnstoff en gang i tiden. Ønsker å få fjernet dette iom at motoren tiltes opp etter bruk. Er det noen som har prøvd / vet om det finnes produkter som fjerner dette på en enkel og skånsom måte? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Captain Chaos Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Aceton løser i alle fall opp det bunnstoffet jeg har. Det løser også opp enkelte typer plast og det meste av gummi, så vær litt varsom. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Faxen Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Tapetklister+kaustisk soda+ vann. Smør på, la stå,. Ta en kaffekopp eller to. Prøv å skrape litt. Løsner det, bruk høytrykksspyler. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
morgull Svart 19.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Hei Faxen. Hva slags blandingsforhold bruker du? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
hawthorne Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 (redigert) Evt denne fra Owatrol: https://www.maritim.no/owatrol-dilunett-malingsfjerner-2-5l Naboen brukte den på båten sin, og jeg ble svært overrasket over hvor effektivt det var. Edit: uansett metode, test på et lite område først! Redigert 19.April.2017 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 19.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Den så veldig effektiv ut, men ser det står at den ikke egner seg for aluminium. Det er vel det stammen på motoren er lagd av. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
tilla Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Jeg brukte en malingsfjerner fra biltema på drevene mine, løste opp bunnstoffet og ikke lakken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.