Bidda Startet 19.April.2017 Link til dette innlegget Startet 19.April.2017 Legger ved bilde som jeg ikke synes noe om. Har prøvd diverse midler men ikke som duger, hva bruker folket for å fjerne slikt og hindre at det skjer? Hadde jeg vist navnet på de hvite "prikkene" så hadde jeg kunne søke på det..... Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Det heter ruer og de selger noe og fjerne det med på BT men du må nok skrubbe litt også smør det på og la det virke noen minutter og bruk en noe stiv plastbørste og så bør du ha på noe stoff mot groing de fleste bruker en type spray som er beregnet for det. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Bidda Svart 19.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Takker for raskt svar, finnes det noe spray som er gjennomsiktig??? Ønsker ikke å "kline ned" aggregatet med noe sort guffe.... Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Nei det er lenge siden det fantes og den het Mille klar men pga miljø blei den forbudt, så nå er det med farge og da finnes det vel i de fleste farger drevene kommer med originalt og ditt er sort så det er enkelt og få tak i, hvis ikke må du prøve og polere men det vil nok ikke holde en hel sommer. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
NilsPils Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 (redigert) Det er kalkrester etter rur, ja. Fjernes best (og billigst) med saltsyre som kan pensles på. Saltsyre skader ikke lakk og gelcoat, men vær forsiktig med øyne, hud og klær. Og vask godt med rent vann etterpå. Editert: forsiktig med syre på ren aluminium Redigert 19.April.2017 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bidda Svart 19.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Har rå saltsyre på ei flaske så får prøve det...vet at det er sterke saker som trenger forhåndsregler. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 (redigert) Barnacles remover, mener international har det. Bruker det vær høst, eller våren dersom jeg har vært slapp med rengjøringen. Har aldri opplevd fult utvokste rur. Men det har vel noe med at jeg koster over drevet jevnlig. -har aldri påført noe... husk vernebriller og hansker. Redigert 19.April.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bidda Svart 19.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Har prøvd den du nevner der, men den tar ikke prikkene bare "huset"... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Resten tar du med en kanten av en trebit, skrap av når det er godt fuktig. Rur er vel kalk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.