Jump to content

Owatrol d.2 ruglete/appelsinhud.

Sivijo

Recommended Posts

Hei. 

Noen som har råd/tips ? 

Jeg holder på å olje med d2. 

Har nå oljet mange deler til innredning, med 5 strøk. Syntes det ble verre å verre så nå prøvde jeg og våtslipe å olje videre. 

Syntes fortsatt det blir "kornete" :( 

Jeg rørte kanskje litt hardt ved første åpning.

Temp ligger på 20grader. 

Må jeg bare ha flere strøk eller er olja ødelagt på noe vis ? Vet ikke om dette er normalt :/ bilder før/under/etter våtslip.IMG_7533.JPG.25dc0f4f8a143570f070dc91f4d34bb8.JPG

IMG_7538.JPG

IMG_7540.JPG

IMG_7544.JPG

IMG_7545.JPG

• 1 år senere...

Fikk det samme med Ravilakk. Er ikke helt sikker, men tror det skyltes enten støv eller luftbobler fra kosten. Tørk nøye over før lakking og forsøk å holde luften støvfri før lakking. Det kan være støv i luften som setter seg i lakken. Skift for eks. klær mellom sliping og lakking og luft rommet etter sliping. Vær forsiktig når det røres om i boksen så det ikke blir luftbobler eller skum.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Jens_P skrev 5 minutter siden:

Fikk det samme med Ravilakk. Er ikke helt sikker, men tror det skyltes enten støv eller luftbobler fra kosten. Tørk nøye over før lakking og forsøk å holde luften støvfri før lakking. Det kan være støv i luften som setter seg i lakken. Skift for eks. klær mellom sliping og lakking og luft rommet etter sliping. Vær forsiktig når det røres om i boksen så det ikke blir luftbobler eller skum.

Det er ikke støv, men jeg rørte som det var malingsbøtte. Så der kan jo problemet være. Sliper lett i morgen og tørker godt over. Så skal jeg knapt røre boksen før jeg påfører. 

Redigert av Silla (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...