Sivijo Startet 19.April.2017 Link til dette innlegget Startet 19.April.2017 Hei. Noen som har råd/tips ? Jeg holder på å olje med d2. Har nå oljet mange deler til innredning, med 5 strøk. Syntes det ble verre å verre så nå prøvde jeg og våtslipe å olje videre. Syntes fortsatt det blir "kornete" :( Jeg rørte kanskje litt hardt ved første åpning. Temp ligger på 20grader. Må jeg bare ha flere strøk eller er olja ødelagt på noe vis ? Vet ikke om dette er normalt :/ bilder før/under/etter våtslip. Sitér dette innlegget Link to post
Silla Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Har du fått svar på hvorfor? Jeg sliter med samme problem. Nå skal jeg pusse forsiktig over å prøve å bruke rulle på neste strøk. Har bare enn så lenge tatt to strøk. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Fikk det samme med Ravilakk. Er ikke helt sikker, men tror det skyltes enten støv eller luftbobler fra kosten. Tørk nøye over før lakking og forsøk å holde luften støvfri før lakking. Det kan være støv i luften som setter seg i lakken. Skift for eks. klær mellom sliping og lakking og luft rommet etter sliping. Vær forsiktig når det røres om i boksen så det ikke blir luftbobler eller skum. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Silla Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 (redigert) Jens_P skrev 5 minutter siden: Fikk det samme med Ravilakk. Er ikke helt sikker, men tror det skyltes enten støv eller luftbobler fra kosten. Tørk nøye over før lakking og forsøk å holde luften støvfri før lakking. Det kan være støv i luften som setter seg i lakken. Skift for eks. klær mellom sliping og lakking og luft rommet etter sliping. Vær forsiktig når det røres om i boksen så det ikke blir luftbobler eller skum. Det er ikke støv, men jeg rørte som det var malingsbøtte. Så der kan jo problemet være. Sliper lett i morgen og tørker godt over. Så skal jeg knapt røre boksen før jeg påfører. Redigert 11.Juni.2018 av Silla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Varm lakken i vannbad.Bruk lakkrulle til påføring,brei kost til å stryke over med.Dette gir tynne strøk,med lite bobler. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 - - - og ikke for tykke strøk. Jeg pleier alltid å slipe mellom strøkene. Det gir jevnest overflate. Men det er viktig å la lakken herde skikelig før en sliper. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
marius Svart 12.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Jeg bruker helst sikling mellom strøkene, synes det gir bedre resultat enn sliping. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.