XardasKSP
Altså ifølge det man kan lese på nettet så bygger Galeon samme kvalitet som Princess eller Fairline og på båter er vel merke ikke like viktig som på biler slik jeg har oppfattet det (så lenge motor er volvo penta (blant motorer så utmerker dette merket seg til å virke mest kjent som båtmotor merke) ).
Kan vel bare si at Storebro virker mer "lekre og flotte" en resten ellers er: Princess, Fairline, Sealine, Azimut, Galeon ol. veldig meget like flotte men Princess og Fairline er vel mest kjent for folk som ikke vet så mye om båt (som meg) vil jeg tro.
Mine tanker om Nidelv vs Galeon er at Nidelv må ha vært overpriset som nybåt eller Galeon veldig rimelig som nybåt, men det er kanskje bare meg som foretrekker bebygget flybridgebåt fremfor en "speed båt" og mener båt med flybridge er flottere (dermed dyrere).
Ifølge noen som kommenterte om kjøp av båt i utlandet så kan man prute bort 25-30 % av prisen på brukte båter i slik prisklasse så skader det vel ikke å prøve på det samme, verste som kan skje er at eier sier nei og da er det bare å finne ny eier og ny båt og forsøke å prute igjen
eller by litt mer på den samme etter noen dager (slik at eier kan tenke seg om hvorvidt han kanskje vil selge båten sin raskt eller vente lenger).