Birchwood 320 Startet 19.April.2017 Link til dette innlegget Startet 19.April.2017 Kan eg ha 2 paralellkoblede startbatteri 12 volt som lades av motor1 og la motor to lade forbruksbank? Må ha nødmulighet å koble alle batteri sammen. Men lar dette seg gjøre Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
freelander2002 Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Jepp :) Men hvorfor ? Det er bedre med 2 x Victron Agro Fet ladeskiller og så kan hver maskin lade begge batteriene :) https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-Argo-Fet-Battery-Isolators-with-alternator-energize-input-EN.pdf og en dugandes batterivelger så er du dekket for alle tenkelige og utenkelige senarioer. Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
DieselDahl Svart 19.April.2017 Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Jeg har Sterling ladeskille-relé for to dynamoer og inntil fire batteribanker. Kan f.eks ha én kurs til hvert av startbatteriene, én til forbruksbanken og én til baugthrusterbatteriet. Tror ikke jeg trenger å kunne koble sammen banker, da har jeg uansett verktøy ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 19.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 Vel-- Fordi det er billigere enn å handle masse forskjellige deler. Og virker det så why not. Eg er med på skillerele men er og en ting ekstra som kan gå i stykker 1600-3500 kroner spart som eg kan legge i batterier isteden Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Selv har jeg gått til anskaffelse av to batterier på 140ah hver, et til start og vinsj og et til forbruk. Men glemte å sjekke om dynamoen på min yanmar 75hk i det hele tatt klarer å lade opp dette Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Nødmulighet til å koble sammen er det originalt på denne båten. Hos meg er det en knapp som nesten ser ut som horn-knappen. Den styrer et rele som kobler bankene sammen for en kortere periode. I dokumentasjonen for båten er den beskrevet, så den er originalt montert. har forøvrig en slik Sterling Prosplit selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.