Jump to content

SafeCurrent batteri overvåkning

volvo_penta_

Recommended Posts

https://seatronic.no/nyheter-hos-seatronic/safecurrent-batteri-overvakning

Tull, eller nyttig måte å kunne holde øye med batteriene på?

Har selv opplevd før å komme til båten, hvor batterier står og koker, og hele båten stinker svovel innvendig. Ønkser definitivt ikke at dette skal sje om natten når man sover, og har derfor savnet en løsning for å sjekke tilstand (mest temp?) på batterier, uten å måtte rydde hele salongen og krype ned i kjelleren.

Innteligente ladere (ctek) oppdager dette kanskje selv, og slår seg av i tide, og det vil ikke være noe reel problemstilling?

Går litt for langt for min del, når jeg må abbonere på noe for å vite batteritilstanden i båten.

Synspunkter?

Dette er unødvendig etter min mening,  da ville jeg heller lagt penger i en smartlader som antagelig ikke kommer til å koke i stykker batteriene dine.

Det kommer allikevel litt an på, hvis man har båten en plass langt unna hjemmet, kan det tenkes å være mer relevant.

Kjedelig å kjøre 1,5 time til båtplassen med kjærring, unger og styr på fredag ettermiddag,  for så å oppdage att batteriene er flate.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

• 4 måneder senere...

Har nå hatt denne en måneds tid og ser fordelen av å ha oppdatert informasjon om spenning og temperatur. Jobber offshore og da er det fint å ha kontroll nåren er på jobb også.

Ja, det kan sikkert mekkes noe selv, men 350 kroner i året for å slippe å ødelegge batteribanken, samt kontroll på temp er ikke noe å si noe på.

Tommel opp fra meg ihvertfall,når du også får en tracker med sånn passe nøyaktighet (ikke gps) så synes jeg dette er et greit produkt å ha.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...