Jump to content

TCnano rens og behandling av treverk

Fritidsfiskrn

Recommended Posts

• 10 måneder senere...
Glenn Furuholt skrev 1 time siden:

Hei.

Jeg brukte den TC nano på teak dekket Ifjord, for ønsker ikke å olje det ute.

Det var veldig flott i 2-3 måneder, og etter det virket det ikke lengre, mulig enn skulle ha etterbehandlet det, men jeg hadde trodd det skulle vare noe lengre.

Litt skuffende å høre. Var det grått i utgangspunktet? Brukte du noe rens først?

Jeg slipte teaken helt ned, for ønsket et bra resultat som skulle være hele sesongen.

Men var veldig fornøyd i begynnelsen,  og det holdt vell nesten fra slutten av mars og frem til sommerferien, men etter det syntes jeg det ikke var bra.

Slik så det ihvertfall ut når det var gjort, og da syntes jeg det var flott

IMG_0499.JPG

IMG_0500.JPG

IMG_0489.JPG

Hmmmm....så veldig flott ut det. Men teak har dessverre  veldig veldig lyst til å bli grått. Og alle forsøk på å hindre  det er vel nærliggende en håpløs kamp mot naturen(?) Oljer og lakk holder jo en stund, men også dette kan skape trøbbel etterhvert - for teaken VIL IKKE!!

Over skriver jeg "dessverre", men når sant skal sies så syntes jeg faktisk teaken er fin grå jeg, og i mine tidligere seilbåter har den derfor fått viljen sin dette treverket. Og da, vet du, når en lar være å sette seg opp mot naturens gang, da blir livet mye enklere ;-)

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
"Mathilde" skrev 20 minutter siden:

Hmmmm....så veldig flott ut det. Men teak har dessverre  veldig veldig lyst til å bli grått. Og alle forsøk på å hindre  det er vel nærliggende en håpløs kamp mot naturen(?) Oljer og lakk holder jo en stund, men også dette kan skape trøbbel etterhvert - for teaken VIL IKKE!!

Over skriver jeg "dessverre", men når sant skal sies så syntes jeg faktisk teaken er fin grå jeg, og i mine tidligere seilbåter har den derfor fått viljen sin dette treverket. Og da, vet du, når en lar være å sette deg opp mot naturens gang, da blir livet mye enklere ;-)

Min teak er grå og der vil jeg den skal være. Derfor tenkte jeg nano Antgra som bevarer den grå patinaen samtidig som den beskytter teaken. 

Hadde håpet den skulle holde 2 sesonger som de lover i reklamen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...