Gunga Din
Pinkvin skrev for 3 timer siden:Hadde vært flott å ha noen her inne med erfaring i å ha egen båt i en havn som er frihavn, er det virkelig alle disse ulempene enkelte drar opp. Ligger selv i frihavn, Sarpsborg seilforening, har vært det i 2-3 år nå, og har ikke merket noe som helst. Men jeg vet jo heller ikke om det er noen som har brukt ordningen der. Det jeg vet er at det vil være hyggelig å møte seilere/motorbåtfolk på brygga fra andre havner som ligger en natt eller tre. Sosialt liv på brygga med andre båtfolk er alltid kjekt :-)
Har legat i samme havn i 30 år.............KMS Nordön (ved Marstrand) har aldri merket noen ulempe med att klubben er med i frihavnsordningen, lurer på vad det skulle vare for ulempe ?? det er ju bare kult om vi får besøk av en danske, tyske, norske båter ........
når vi går på ferie, går jeg inn i klubbhuset, melder fra, att jeg blir borte i 4-5 uker.......vi har en stor tavle der vi markerer ledige plasser, så att nattvaktene vet hvor de skall plassere gjestebåter.....i tillegg markerer vi grønt på plassen, og ofte ett dato hur lenge plassen er ledig.
(skulle jeg av noen anledning avbryte ferien og komme tilbake tidl, ringer jeg klubbhuset/Nattvaktene og ber dem gå ut o skifte fra grønt til røtt )
som 'takk' har jeg nå tilgang til over 200 havner der jeg ligger gratis opp til 3 døgn, mitt inne i sentrale Køpen eksempelvis.......