Jump to content

Edit History

paulern

paulern

Skrivefeil

Første tur ut i år,og motor går varm!!

hadde kjørt i 4-5 knop i ca 15 min, da alarmen slår inn. Ser at jeg har ca 100 grader på måler. Slår av motor med en gang, og sjekker sjøvannfilter. Det var helt tørt. Skrur så opp impeller, og ser at den er revet i filler. Får byttet impeller, og starter opp. Temp ligger da som normalt på 80-85 grader.  Kjørte den rolig til hjemmehavn etterpå.  Det jeg lurer på er om det kan være noe fare ifb med kjørt motor så varm.??Har peilet olje, og den ser fin ut. Så tipper toppen har klart seg. Har litt angst etter dette.  Får service på den denne uken..

paulern

paulern

Første tur ut i år,og motor går varm!!

hadde kjørt i 4-5 knop i ca 15 min, da alarmen slår inn. Ser at jeg har ca 100 grader på måler. Slår av motor med en gang, og sjekker sjøvannfilter. Det var helt tørt. Skrur så opp impeller, og ser at den er revet i filler. Får byttet impeller, og starter opp. Temp ligger da som normalt på 80-85 grader.  Kjørte den rolig til hjemmehavn etterpå.  Det jeg lurer på er om det kan være noe fare ifb med kjørt motor så varm.??Har peilet olje, og den ser fin ut. Så tipper toppen har klart seg. Har litt angst etter dette.  Får service på den denne uken. 

• Create New...