Jump to content

Hvordan åpne OMC kontrollboks?

ttorneby

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Bryteren jeg bruker for å justere motortilten har sluttet å virke, og jeg har derfor et behov for å demontere kontrollboksen (OMC) på min 20 år gamle Askeladden med 60hk Johnson motor. Men nå har jeg mer eller mindre gitt opp, for jeg får simpelthen ikke skilt de to delene fra hverandre. La meg ta dere gjennom det jeg har gjort og ikke fått gjort:

- Kontrollboksen fjernet fra skroget ved å skru ut to gjennomgående skruer

- Tre skruer med stjernehode fjernet fra baksiden

- Umbrakoskrue på baksiden av der spaken er festet har også blitt fjernet

- Mutteren som holder den lille spaken på plass roterer bare rundt, så den får jeg ikke løsnet

- Den store rare skiva/mutteren på baksiden av kontrollspaken har jeg ikke fått fjernet

Er det noen som har noen ide om hva som skal til? Jeg har lurt på om man må skru tre skruer inn i de tre gjengede hullene rundt området hvor spaken er montert, men alt annet er tomme-mål, så dette har jeg ikke fått testet (ikke mange som selger skruer med tommemål dessverre)

Alle innspill mottas med stor takk! :)

(PS: På bildene har jeg montert tilbake de skruene jeg tidligere hadde løsnet)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Tusen hjertelig takk! Det fungerte helt utmerket (dog måtte jeg bruke noe mer makt enn det som beskrivelsen la opp til).

Til min store glede fant jeg også ut at det ikke var bryteren som var problemet, det var innfestingen av den. Morken plast har gitt etter og gjort at bryteren ble dyttet inn og derfor ikke kom skikkelig i kontakt ved betjening. Det problemet tror jeg at jeg skal løse med litt epoksylim.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...