Jump to content

Edit History

MegaTrondy

MegaTrondy

Det er opp til folk hva de selv mener er riktig, men jeg syns hvertfall det er rett å dekke egenandelen, hvertfall hvis det har skjedd en menneskelig svikt i forhold til fortøyning eller andre relaterte ting. Tekniske uforutsette ting er noe annet. Her var det en teknisk feil kombinert med kraftig vind som var årsak til at båten slet seg. men det koster ikke mye ekstra å være litt snill med naboen for godt naboskap sin skyld. Hadde dette vært en veldig dyr båt uten forsikring hadde det nok blitt vanskelig å betale for en større skade, men en hadde følt seg ganske råtten hvis en ikke hadde kunnet bidra på en eller annen måte. Det burde være påbudt med forsikring av båt på lik linje med bil. Båtene blir større og dyrere og det er vanskelig for folk å gjøre opp hvis noe skjer og man ikke har forsikring, spesielt med tanken på at det ikke er den andre båten som får ansvaret hvis skade skyldes teknisk feil. Fikk selv skade på min båt i vinter når en utrigger løsnet. Måtte selv betale for skaden. Jeg hadde fortøyd godt men det hjalp ikke meg når det var en utrigger som løsnet. 

MegaTrondy

MegaTrondy

Det er opp til folk hva de selv mener er riktig, men jeg syns hvertfall det er rett å dekke egenandelen, hvertfall hvis det har skjedd en menneskelig svikt i forhold til fortøyning eller andre relaterte ting. Tekniske uforutsette ting er noe annet. Her var det en teknisk feil kombinert med kraftig vind som var årsak til at båten slet seg. men det koster ikke mye ekstra å være litt snill med naboen for godt naboskap sin skyld. Hadde dette vært en veldig dyr båt uten forsikring hadde det nok blitt vanskelig å betale for en større skade, men en hadde følt seg ganske råtten hvis en ikke hadde kunnet bidra på en eller annen måte. Det burde være påbudt med forsikring av båt på lik linje med bil. Båtene blir større og dyrere og det er vanskelig for folk å gjøre opp hvis noe skjer og man ikke har forsikring, spesielt med tanken på at det ikke er den andre båten som får ansvaret hvis skade skyldes teknisk fei. Fikk selv skade på min båt i vinter når en utrigger løsnet. Måtte selv betale for skaden. Jeg hadde fortøyd godt men det hjalp ikke meg når det var en utrigger som løsnet. 

• Create New...