Jump to content

Kontrollert sprenging av gamle miner i Oslofjorden, link

Gudrun

Recommended Posts

Aha, da fikk jeg forklaringen på hvorfor det ligger mindre marinefartøyer ankret opp både her og der. Var utpå en liten tur i går kveld, og telte tre fartøyer her i indre Oslofjord. Et nederlandsk utenfor Ormøya, og et Estlandsk og et norsk liggende ute i fjorden på vestsiden mot Asker og Bærum.

Kanskje det skal sprenges noe her inne også?

Redigert av Pequod (see edit history)
Sitat

Tror jeg oppfattet det slik at de bare sprengte der det var relativt grunt, for å få mest mulig av ladningen til å gå oppover og ikke 

ødelegge mer enn nødvendig av sjøbunn og dyreliv. Miner som ble funnet på dypere steder ble flyttet til grunnere farvann før

detonasjon. Bunnefjorden er jo styggdyp, så tror ikke vi skal forvente noe sprengning der.

Pequod skrev 42 minutes ago:

Aha, da fikk jeg forklaringen på hvorfor det ligger mindre marinefartøyer ankret opp både her og der. Var utpå en liten tur i går kveld, og telte tre fartøyer her i indre Oslofjord. Et nederlandsk utenfor Ormøya, og et Estlandsk og et norsk liggende ute i fjorden på vestsiden mot Asker og Bærum.

Jeg stusset litt på hvorfor det var et estlandsk marinefartøy helt innerst i Bunnefjorden her om dagen. Kan ikke huske å ha sett marinefartøyer i området før.

Tipper de var innom kiosken på Nesset for å kjøpe softis... ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...