Gudrun Startet 21.April.2017 Link til dette innlegget Startet 21.April.2017 (redigert) Iflg denne linken kan det bli sprengt en god del miner fra 2 verdenskrig i Oslofjorden mellom 24 april og 12 mai. Kan bli rystelser og drønn. https://www.tb.no/forsvaret/horten/nyheter/forsvaret-advarer-det-kan-komme-rystelser-og-hoye-dronn/s/5-76-520733 Redigert 21.April.2017 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 To store miner skal sprenges direkte på TV2 God Morgen Norge, nå straks... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Pequod Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 (redigert) Aha, da fikk jeg forklaringen på hvorfor det ligger mindre marinefartøyer ankret opp både her og der. Var utpå en liten tur i går kveld, og telte tre fartøyer her i indre Oslofjord. Et nederlandsk utenfor Ormøya, og et Estlandsk og et norsk liggende ute i fjorden på vestsiden mot Asker og Bærum. Kanskje det skal sprenges noe her inne også? Redigert 28.April.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Framtia Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 for de som er interesserte i ny teknologi på påhengsmotorer, så er disse gummibåtene utstyrt med slike saker: http://www.evinrude.com/en-US/engines/mfe/multi-fuel.html#tab=0 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Ms Fortuna Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Sitat Kanskje det skal sprenges noe her inne også? Tror jeg oppfattet det slik at de bare sprengte der det var relativt grunt, for å få mest mulig av ladningen til å gå oppover og ikke ødelegge mer enn nødvendig av sjøbunn og dyreliv. Miner som ble funnet på dypere steder ble flyttet til grunnere farvann før detonasjon. Bunnefjorden er jo styggdyp, så tror ikke vi skal forvente noe sprengning der. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 28.April.2017 Link til dette innlegget Svart 28.April.2017 Pequod skrev 42 minutes ago: Aha, da fikk jeg forklaringen på hvorfor det ligger mindre marinefartøyer ankret opp både her og der. Var utpå en liten tur i går kveld, og telte tre fartøyer her i indre Oslofjord. Et nederlandsk utenfor Ormøya, og et Estlandsk og et norsk liggende ute i fjorden på vestsiden mot Asker og Bærum. Kanskje det skal sprenges noe her inne også? Jeg stusset litt på hvorfor det var et estlandsk marinefartøy helt innerst i Bunnefjorden her om dagen. Kan ikke huske å ha sett marinefartøyer i området før. Tipper de var innom kiosken på Nesset for å kjøpe softis... ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.