kuriumumulium Startet 21.April.2017 Link til dette innlegget Startet 21.April.2017 (redigert) Jeg har slektninger med hytte som krever en 20 min båttur i en regulert innsjø. De begynner begge å nærme seg farlig nært 80, så langt er de friske men hver gang de tapper ned innsjøen så er ankomst vanskelig og det kommer ikke til å bli enklere for de i årene som kommer, selv om de er friske nå. Siden de kan tappe 18 meter og gjør det så er bryggeanlegg også vanskelig å bygge uten en vanvittig konstruksjon som vil ødelegge idyllen med en hytte som ligger for seg selv. Jeg ser at en baugport vil løse mange av problemene deres i fremtiden. Finnes det andre båter enn Pioner Multi som har baugport? den er en smule over budsjettet og med en uoffisiell grense på 15 hk så bør man ikke gå så mye mer over 25-30 hester for å fortsatt holde nabofreden. 50 000 pluss motor er å leve med for de. Ja jeg vet at du kan få en pioner multi ny til 95 000 og med flaks kan man finne en ok brukt billigere i løpet av året, men den krever for kraftig motor og passer ikke helt til den bruken de trenger. Den må også kunne trekkes opp av vinsj i et naust og ja 18 meter stigning når vannstanden er på det laveste. Finnes det alternativer? Redigert 21.April.2017 av kuriumumulium I fucked up... (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 (redigert) Innsjø med baugport - nå tøyser du med oss! Redigert 21.April.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Skarsvåg 21b har baugport, men den ender nok endel over budsjett hvis du ikke finner en godt brukt utgave. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
kuriumumulium Svart 21.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Ja og 21 fot er også litt for drastisk. Trenger den minst mulige båten med baugport. Men finner svært få alternativer. Kystfolket har 4 meter forksjell på det meste, men når de kan tappe så mye som de gjør i enkelte magasiner i norge gjør det at baugport er så og si det eneste alternativet om man begynner å bli litt oppi årene. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Tror at det var en liten fleip ute og gikk da jeg er enig i at jeg skulle likt og sett den innsjøen med baugport selv . Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Klovn1 Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 http://www.fasterworkboats.fi/workboats.php?k=219204 Her er ett alternativ i aluminium, hva det koster aner jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
JBA Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=92470636 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.