Jump to content

Edit History

Popeye70

Popeye70

Mellom Roppestadholmen og Lindholmen, ja. Deretter mellom Skjellerøy og Gåsøy. I stedet for nord rundt Selskjæra ville jeg heller tatt til styrbord rundt Skjellerøy, og deretter til babord sør for Ramsholmen.Årsaken til at jeg ville droppet selskjær er at det er mer uryddig farvann der enn sør for Ramsholmen. Etter Ramsholmen er det rett fram mot havna. Pass på den ene grunna rett utenfor havna - gå nord for den, så går det bra.

5903aff930056_Mot_Bolren.png.27fc1f2963f659833a1b80a6bae2af4f.png

Når dere skal videre nordover etter en god natts søvn kan dere gå gjennom det trange sundet mellom østre og midre Bolæren. Hold dere midt i sundet, så går det fint. Da kan dere velge om dere vil følge vestsiden av Oslofjorden, eller om dere vil gå østover og øst for Sletter før dere igjen går nordover (eller såvidt litt sør og inn til Engelsviken for å spise fiskesuppe - den er visstnok berømt).

Popeye70

Popeye70

Mellom Roppestadholmen og Lindholmen, ja. Deretter mellom Skjellerøy og Gåsøy. I stedet for nord rundt Selskjæra ville jeg heller tatt til styrbord rundt Skjellerøy, og deretter til babord sør for Ramsholmen.Årsaken til at jeg ville droppet selskjær er at det er mer uryddig farvann der enn sør for Ramsholmen. Etter Ramsholmen er det rett fram mot havna. Pass på den ene grunna rett utenfor havna - gå nord for den, så går det bra.

5903aff930056_Mot_Bolren.png.27fc1f2963f659833a1b80a6bae2af4f.png

• Create New...