Guest rolan Startet 11.Mai.2003 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2003 Holder på med en oppgradering av el anlegg til motor, motor er en marinisert volvo diesel. Skal koble tenningslås, men trenger hjelp til hva de forskjellige tilkoblingspunktene går til Tenningslås er Boch med gløding, art nr: 0342315001 30= + fra hovedbryter via 50A sikring 17= Start til startrele 19= Gøding til 86 på gløderele 15= Tenning på til bla. instrumenter 283= ukjent??????? Stopp på denne motoren er el styrt ventil på dieselpumpen. Er usikker på hvor dynamo 61/D+ skal inn på tenningslåsen. Har noen gode råd til en som ikke har særlig peiling på båt/bil elektrisk???? Takknemelig for gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2003 Er du nå så sikker på at D+ virkelig skal inn på tenningslåsen? Vanligvis ville jeg regne med at D+ (som er selve ladeledningen ut fra dynamoen) skulle gå til ladereleet, slik at du får en solid forbindelse fra dynamoen til batteriet når motoren går fort nok til at dynamoen lader. Men her er sikkert folk på baatplassen.no som kan hoste opp et komplett koblingsskjema for hvordan detaljene er gjort på din motorinstallasjon. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Svein H Svart 12.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2003 Hei Rolan, Hva slags motor er det du har ? Jeg har koplings-skjema til TMD 40/TAMD40 og TMD 30 Kan evt. kopiere disse og sende de til deg / evt. på fax. Svein Sitér dette innlegget Svein H Link to post
Guest rolan Svart 12.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2003 Hva slags motor er det du har ? Jeg har koplings-skjema til TMD 40/TAMD40 og TMD 30 Kan evt. kopiere disse og sende de til deg / evt. på fax. Hei Svein Det er fint om du kan sende skjema på faks 55143742, eller mail rolan@statoil.com, regner med å få en del tips derfra. Motor er desverre ikke en orginal marinemotor men en D24 6 sylindret motor fra bla Volvo 240. Priser på nye marinemotorer gjør at skifte ikke er tema. Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2003 Motor er desverre ikke en orginal marinemotor men en D24 6 sylindret motor fra bla Volvo 240.RonnyHmm, dette var intr. Skal snart skrote en VW varebil med en slik motor. Er den "hjemme-marinisert"? Vet du hvor utstyret er kjøpt? Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 13.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2003 B+ skal vell til batteriet, mens D+ er magnetiseringsstrømm, som skal ha ett ladelys og få strøm via tenningslåsen. (Tror jeg å huske) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2003 B+ skal vell til batteriet, mens D+ er magnetiseringsstrømm, som skal ha ett ladelys og få strøm via tenningslåsen. (Tror jeg å huske) Du har selvfølgelig helt rett, beklager at dysleksien slo til .... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Svein H Svart 13.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2003 Hei Igjen Rolan, Fax kommer i morgen formiddag. Svein Sitér dette innlegget Svein H Link to post
GeirKS Svart 14.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2003 Holder på med en oppgradering av el anlegg til motor, motor er en marinisert volvo diesel. Skal koble tenningslås, men trenger hjelp til hva de forskjellige tilkoblingspunktene går til Tenningslås er Boch med gløding, art nr: 0342315001 30= + fra hovedbryter via 50A sikring 17= Start til startrele 19= Gøding til 86 på gløderele 15= Tenning på til bla. instrumenter 283= ukjent??????? Det er ingen kontakt som heter 283, det er "batchnummer" elns, kontakten heter 50a. Forøvrig koster en ny lås 1088,- kr. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.