DagOtto Startet 23.April.2017 Del på Facebook Startet 23.April.2017 (redigert) Hei! Skal montere hydraulisk styring. I manualen står det at man må montere runder limit stops. Er dette nødvendig? Jeg har ikke dette på min båt, men roret stopper lenge før det tar borti propellen. Hilsen Dag Otto Redigert 23.April.2017 av DagOtto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 Hvilken båt og hvilken motor har du? Mitt ror har ikke slike stoppere, tar alltid roret bare litt tilbake hvis en må svinge med fullt ror utslag som bare skjer i sakte fart ved kai eller lignende.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
HansO Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 (redigert) Dersom du bakker med fult rorutslag vil du få store krefter overført til sylinderstangen. Er denne i ytre (eller indre) posisjon, vil dette kunne medføre at sylinderen ødelegges. Derfor er disse stopperne viktige. Merk at de skal justeres slik at de stopper utslaget før stemplet når endepunkt. Redigert 23.April.2017 av HansO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.