Knappern Startet 23.April.2017 Link til dette innlegget Startet 23.April.2017 Har behandlet teaken i båten med Høveling Golden teak sealer. Men i løpet av natten hadde det rent ut litt på det ruglete området av gelcoaten. Prøvde å fjerne med aceton men det tok kun det som ikke var tørket. Ser det står tynner no 799 som løsningsmiddel på flaske men finner ikke dette til salgs noe sted. Noen som vet hva som kan fjerne dette? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Kaskazi Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Jeg har polert bort relativt ferskt Golden teak søl. Lar du det sitte, så må du jobbe. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Aceton tar dette. Men ser ut som om du har søkt i antisklimønsteret. Da kan det være vanskelig å få bort Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 23.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Ja det stemmer at det er i antiskli mønstret. Prøvde med aceton og det tok det som var på glatt gelcoat. Testet og rubbing uten hell. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Knappern Svart 23.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Pokker også!! Noen som vet hvor man kan få tak i tynner 799? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Neglbørste, litt acetorn. Skyll godt med vann hadde jeg prøvd.. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 23.April.2017 Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 Prøv også litt rom mens du holder på, det hjelper nok ikke på sølet men det er bra på humøret . Bare pass på at du ikke tar en klunk av acetonen. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Knappern Svart 23.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2017 (redigert) Ja det skal prøves Grunnen til at dette skjedde var vel kanskje et par pils for mye Vil den eksisterende golden teak sealer "myknes" opp for enklere rengjøring om jeg påfører nytt lag det det er misfarget, for så å fjerne med aceton? Tenker at det inneholder løsningsmiddlet jeg er ute etter.. Skal teste neglebørste og aceton Redigert 23.April.2017 av Knappern (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
snekkami Svart 13.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2017 Hei Knappern! Har du funnet noe vidundermiddel til å fjerne golden? Har i dag gått på tidenes smell.... Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 13.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2017 (redigert) Hadde selv dette problemet. På glatt gelcoat fungerte det med roterende maskin og en grei rubbing. I antiskli måtte jeg gnikke og gnikke med rubbingen. Forsvant til slutt. Brukte Menzerna FG400. Hugos er jo og en heftig rubbing som kan brukes for hånd. Men jeg tenkte litt på malingsfjerner og mens jeg holdt på. Aceton er ikke noe vidundermiddel annet enn for dritt og fett. Redigert 13.Mai.2017 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 13.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2017 (redigert) Bruker KMI Green wipes fra Maritim, tar dette bort uten problemer. Redigert 13.Mai.2017 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snekkami Svart 13.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2017 Har en bøtte med KMI i båten! Har gnikket med aceton, men det er et h....! greide kunstykket å olje dekket på Nord West 355 rett før det begynte å regne..... Gultspettete skrog kler i båten! Sitér dette innlegget Link to post
snekkami Svart 13.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2017 Førstefender skrev 50 minutes ago: Bruker KMI Green wipes fra Maritim, tar dette bort uten problemer. Fungerte perfekt!!!??? Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 14.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Har samme problemet med Golden Teaksealer på Gelcoaten , var det disse dere brukte: http://www.herholdt.no/index.php?route=product/product&product_id=2442&search=KMI+ Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Førstefender Svart 14.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Det er de jeg bruker ja :) Sitér dette innlegget Link to post
CSSGT Svart 14.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Veldig fint at jeg kom over denne tråden, har fått noen oljeavrenninger fra teak på gelcoat selv. Ble ikke nevneverdig bedre med Hugos, men i morgen går ferden til Maritim for å handle KMI Green wipes Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
BingoBonzo Svart 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 KMI Clean er et genialt produkt!! Jeg kjøpte sprayen og den fjerner alt du trenger å fjerne. Når du er ferdig vasker du hendene med samme middel, de blir da myke og fine. Tipper at du også kan bruke dette på grillen for smøre risten slik at kjøttet ikke setter seg fast (inneholder rapsolje) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Napoli Svart 24.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2017 Bare vær forsiktig med å få det på fenderlisten. Løser opp enkelte plasttyper. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.