Jump to content

Edit History

Barbaria

Barbaria

Frehau skrev 1 time siden:

Hadde akkurat samme problem på min D2-55, men boblene kom først når jeg hadde litt turtall. Hos meg skyldtes det et lite blåskjell som lå inne i sjøvannsinntaket i drevet. Når turtallet øket, ble det nok sug til at det la seg foran inntakskanalen, og systemet begynte da å trekke falsk luft. Stengte inntaksventilen, koblet vannslange på stussen og fikk fruen til å spyle ut den veien, mens jeg lå under båten med en kniv så jeg fikk ut skjellet. Etter det hadde jeg ingen luft i systemet, så jeg er ikke enig med andre som sier at det skal være slik.  

Samme med min, tett et eller annet sted i drevet. Gjorde det samme som deg, koblet av slangen mot filteret og satte fast hageslangen og spylte ut mens vi lå på vannet. Problemet kommer tilbake igjen i løpet av sommeren garantert. Sørg for å stake opp kanalen når du er på land for en mer permanent løsning, jeg tror ikke du klarer det på vannet.

Barbaria

Barbaria

Frehau skrev 58 minutes ago:

Hadde akkurat samme problem på min D2-55, men boblene kom først når jeg hadde litt turtall. Hos meg skyldtes det et lite blåskjell som lå inne i sjøvannsinntaket i drevet. Når turtallet øket, ble det nok sug til at det la seg foran inntakskanalen, og systemet begynte da å trekke falsk luft. Stengte inntaksventilen, koblet vannslange på stussen og fikk fruen til å spyle ut den veien, mens jeg lå under båten med en kniv så jeg fikk ut skjellet. Etter det hadde jeg ingen luft i systemet, så jeg er ikke enig med andre som sier at det skal være slik.  

Samme med min, tett et eller annet sted i drevet. Gjorde det samme som deg, koblet av slangen mot filteret og satte fast hageslangen og spylte ut mens vi lå på vannet. Problemet kommer tilbake i løpet av sommeren garantert. Sørg for å stake opp kanalen når du er på land, tror ikke du klarer det på vannet.

• Create New...