Jump to content

Edit History

*JD

*JD

Lengre ut er roligere en nærmer land, det skal vi husker.

Våres akter anker har kun tau, ingen kjetting. Jeg tror i en motor stop situasjon ville jeg feste dregg med kjetting foran og la det henger til den for feste.

Da jeg testet driv anker fant jeg ut at båten er nød til å har 1-2 knop for å åpne en vanlig driv anker og holde den åpen frem til alt  tau er ut og linjen er stram. Til og med da kan ankeret kollapse hvis linjen blir slapp. Rett og slett må det vare en del vind for en driv anker å fungere. Et eller annet telt-pinne-aktig løsning for å holde ankeren åpen kan vare lurt. Evt ca 15mm plast vann rør tapet inn.

land vs vann.JPG

Selvoppblåsende vs Selvkollapsende.JPG

*JD

*JD

Våres akter anker har kun tau, ingen kjetting. Jeg tror i en motor stop situasjon ville jeg feste dregg med kjetting foran og la det henger til den for feste.

Da jeg testet driv anker fant jeg ut at båten er nød til å har 1-2 knop for å åpne en vanlig driv anker og holde den åpen frem til alt  tau er ut og linjen er stram. Til og med da kan ankeret kollapse hvis linjen blir slapp. Rett og slett må det vare en del vind for en driv anker å fungere. Et eller annet telt-pinne-aktig løsning for å holde ankeren åpen kan vare lurt. Evt ca 15mm plast vann rør tapet inn.

58fefcca74299_landvsvann.JPG.a88fb1829a328231b8640a6f4229edcc.JPGSelvoppblåsende vs Selvkollapsende.JPG

*JD

*JD

58fefcca74299_landvsvann.JPG.a88fb1829a328231b8640a6f4229edcc.JPG

Selvoppblåsende vs Selvkollapsende.JPG

*JD

*JD

Da jeg testet driv anker fant jeg ut at båten er nød til å har 1-2 knop for å åpne en vanlig driv anker og holde den åpen frem til alt  tau er ut og linjen er stram. Til og med da kan ankeret kollapse hvis linjen blir slapp. Rett og slett må det vare en del vind for en driv anker å fungere. Et eller annet telt-pinne-aktig løsning for å holde ankeren åpen kan vare lurt. Evt ca 15mm plast vann rør tapet inn. 58fefcca74299_landvsvann.JPG.a88fb1829a328231b8640a6f4229edcc.JPG58ff01ea1dcbb_SelvoppblsendevsSelvkollapsende.JPG.36c04bf729c08890eda152cb08cd2175.JPG

• Create New...