Sjøbliss Startet 24.April.2017 Link til dette innlegget Startet 24.April.2017 (redigert) Da har familien igjen blitt rederi etter å hva vært landkrabber i ca 3 uker. På de siste 3-4 månedene har vi vært på haugevis med visninger på båt men i går kveld ble vi helt bergtatt. Annonsen kom ut sent lørdag kveld og jeg ringte selgeren på søndag morgen. Prisforlangende var innafor (litt over!) toleransen og ganske realistisk satt om båten var i god stand. Avtalte visning med en gang og plasserte unger i vill fart hos familie. Kaptein og finansminister heiv seg i bilen og kjørte direkte ned til Arendal. Jeg hadde nesten ikke fått sove siden jeg så annonsen. Den så jo akkurat ut som den båten vi hadde venta på. Den hadde alt utstyret. All plassen. Alle oppgraderinger, både nice to have og viktige. Vi hadde tittet på båttypen før og visste at løsningen var nesten 100% for oss. Etter en titt og en liten tur på Nidelva var vi ferdig snakka. Båten måtte bli vår om selger ville selge til oss og slik ble det. Vi ble enige mens mobilen hans vibrerte med meldinger fra andre som også ville komme på visning. Etter sigende hadde han også fått noen bud usett på prisforlangende med forbehold om at båten var "så fin som du sier". Og la meg si det med en gang, den var finere enn det. Jeg er ikke blind for feil eller mangler og her var det jammen ikke mye å sette fingeren på. Jeg og kona så begge to en kile i teaken som hadde løftet seg et par millimeter og vi var begge enige om at dette var den eneste "feilen" vi fant. Ingen riper. Ingen hakk. All gelcoat blank som speil. All teak nybehandlet og uten skader (utover nevnte). Eneste som kan sies er at plotteren er av en litt gammel type men herregud... autopilot, vannvarmer, stor septik (vi har 3 gutter!), masse batterier (1 som er "gamer"!) osv osv... Vi er våryre og forelsket i vår nye båt. Hun skal sannsynligvis hete Sofia men det er ikke endelig bestemt. Nå Sofia er betalt og kontraktene er signert skal vi dra ned og hente henne hjem til oss. Det blir dessverre ikke denne uken men kanskje neste uken eller helgen. Kommer an på vær og en del praktisk. Det er 3 helger med konfirmasjoner og masse private ting på kveldene. Utrolig irriterende! Men jeg kan ikke be noen andre kjøre Sofia hjem .. det gleder jeg meg for mye til å gjøre selv! Aller helst sammen med kona :D Kan ikke huske jeg har gledet meg til noe så mye siden jeg var barn på lillejulaften! Turen skal gå opp langs kysten på en av to måter. Enten blir det sammen med familien over en helg i rolig tempo eller så tar jeg den opp i transport på 6-7 timer for å få henne hjem. Det siste er kanskje mest sannsynlig da jeg ikke klarer å finne 2-3 dager sammenhengende uten å ta ungene ut av skolen på lang tid. Tror kanskje vi bare skal ta en dag og så frakte hjem, ferdig med det. Her må jeg tenke sammen med kona og finne en mulighet før vi sprekker av forventning. Kommer tilbake til planen når den er lagt. Her er Finn annonsen: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=95006232 Redigert 24.April.2017 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bergen dørk Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Gratulerer med en fantastisk flott båt! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
VannTro Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Gratulerer så mye med meget velholdt ny båt ! Dette var virkelig et fint eksemplar, men det flotteste er vel egentlig entusiasmen deres, det er artig når folk er så fornøyde :-) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 gratulerer så mye med flott båt. Blir nok en fin tur hjem med den. Enig med vantro. Den gleden dere viser smitter ..? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Gratulere med flott båt .....ikke minst det at dere er kjempefornøyd med den det betyr MYE Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
TerjeFjern Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Gratulerer med nydelig båt. Sitér dette innlegget Link to post
CSSGT Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Fantastisk når "alt ordner seg"! Gratulerer! Håper dere får ordnet dere så henteturen ikke bare blir transport, det er herlig å få mulighet til å bo seg litt inn og bli kjent med båten med en gang Sitér dette innlegget Roger H. Fersk seilbåtkaptein :) Link to post
Bonus Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Jøss, gratulerer med kjempeflott båt, Sjøbliss! Utrolig fin og velutstyrt, tom. heis i stuerom ? Velkommen i HT -klubben ? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Bonus skrev 6 minutes ago: Jøss, gratulerer med kjempeflott båt, Sjøbliss! Utrolig fin og velutstyrt, tom. heis i stuerom ? Velkommen i HT -klubben ? Den var vakker, og viser seg at en selger som tar seg tid med å lage en god annonse, han får solgt. Her er gode, og mange bilder. Ingen bilder med rot, og sneiper i askebeger - de finnes det nok av. NB - ble du misunnelig nå Bonus - på heisen? Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 (redigert) Veldig flott båt. Gratulerer, Sjøbliss. Til og med jeg la merke til denne da den kom ut på Finn. Så også at de selger formene til denne båten, så du kan få støpt deg litt reserveskrog, om det går galt https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=93997674 Lykke til med med go'-båt ! Redigert 24.April.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 (redigert) Benji skrev 36 minutes ago: ... NB - ble du misunnelig nå Bonus - på heisen? Jepp Benji, fikk noen bilder i hodet Redigert 24.April.2017 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Du får komme innom Leangbukta og ta en titt om et par uker :D :D Ganske handy forrige eier. Veldig smart og lur løsning. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Kenneth 81 Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Rett og slett griselekker båt det der! Gratulerer så mye! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Marida Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Grattis m ny flott skute Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Gratulerer med flott skute. Den var uforskammet strøken :-) Sitér dette innlegget Link to post
NAL Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Hei Gratulerer med ny flott båt. Der blir det mange fine turer! Hilsen naboen på Q Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Gratulerer, prakteksemplar dette. Gleder meg på deres vegne. Enig i at dere må la henteturen bli en reise og ikke bare en transportetappe. Og unga synes sikkert det bare er kjekt med noen fridager? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 NAL skrev 15 minutes ago: Hei Gratulerer med ny flott båt. Der blir det mange fine turer! Hilsen naboen på Q Takk takk :) bare å komme på visning og varm kaffe når vi får lagt oss til i båsen. Var livredd for å ende uten båt i sommer men krisen er endelig avverget! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 fluefiskeren skrev 14 minutes ago: Gratulerer, prakteksemplar dette. Gleder meg på deres vegne. Enig i at dere må la henteturen bli en reise og ikke bare en transportetappe. Og unga synes sikkert det bare er kjekt med noen fridager? Får vi det til så gjør vi det men jeg er usikker. Burde bare latt ungene tatt en "tredagers" :D Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Tom Rør skrev 25 minutes ago: Gratulerer med flott skute. Den var uforskammet strøken :-) Det er faktisk helt riktig. Uforskammet. .... Marida skrev 42 minutes ago: Grattis m ny flott skute Tusen takk! Worry II skrev for 3 timer siden: Veldig flott båt. Gratulerer, Sjøbliss. Til og med jeg la merke til denne da den kom ut på Finn. Så også at de selger formene til denne båten, så du kan få støpt deg litt reserveskrog, om det går galt https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=93997674 Lykke til med med go'-båt ! Nei takk til former med takk for lykkeønsker :) Benji skrev for 3 timer siden: Den var vakker, og viser seg at en selger som tar seg tid med å lage en god annonse, han får solgt. Her er gode, og mange bilder. Ingen bilder med rot, og sneiper i askebeger - de finnes det nok av. Ja og bildene viser ikke en gang hvor fin den faktisk er. Når jeg begynte å snuse rundt ble jeg mektig imponert. Etter jeg leste annonsen lørdag kveld fikk jeg fakta ikke sove og det var god grunn til det :D Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 VannTro skrev for 4 timer siden: Gratulerer så mye med meget velholdt ny båt ! Dette var virkelig et fint eksemplar, men det flotteste er vel egentlig entusiasmen deres, det er artig når folk er så fornøyde :-) Ja og jeg tror faktisk ikke det er bare meg, tror kona er like glad, eller i alle fall nesten. Nå må vi bare få en fin hentereise og en knall sommer etterpå! Håper jeg får overtalt familien til å ta noen uker i båten nå i sommer. Sommerferien I fjor i vår N300 ble underkjent pga for lite plass men nå burde det være håp! Hvor glade barna er vet jeg ikke men de våknet opp i dag, hoppet opp i sengen og gratulerte med ny båt. Vet ikke helt om de gratulerte seg selv eller oss men det var vel en fin kombinasjon. Barna har enda ikke sett noe annet enn bildene så vi gleder oss veldig til de kan få satt tærne inn på dørken og snuse inn herligheten ... magi! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Vedrørende hentereisen sa kona at det er vel bare å plotte ruta og sette igang autopiloten. Så hiver vi oss i bilen og tar imot når Sofia krenger inn i Leangbukta på elegant vis .... litt usikker på om hun skjønner konseptet autopilot. Er vel ikke helt "Simrad summon" slik som Tesla har summon. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Benji Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Sjøbliss skrev 48 minutes ago: Det er faktisk helt riktig. Uforskammet. .... Tusen takk! Nei takk til former med takk for lykkeønsker :) Ja og bildene viser ikke en gang hvor fin den faktisk er. Når jeg begynte å snuse rundt ble jeg mektig imponert. Etter jeg leste annonsen lørdag kveld fikk jeg fakta ikke sove og det var god grunn til det :D Kjenner oss igjen. Fant en Saga 315 på en fredag kveld, og kjøpte dagen etter - en laaang kveld/natt før det var i boks. Håper å få den denne uka. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Benji skrev 18 minutes ago: Kjenner oss igjen. Fant en Saga 315 på en fredag kveld, og kjøpte dagen etter - en laaang kveld/natt før det var i boks. Håper å få den denne uka. Så bra! :) Lykke til og gratulerer! Saga 315 er kjempefin og vi har sett på mange Saga men det er ikke nok sengeplasser for oss. Da hadde det blitt en veldig ny Saga og veldig dyr Saga. Vi har sikla på de men det ble ikke, og heldigvis for lommeboka ... ! Vi får vel ikke båten hjem før tidligst neste uke. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
VannTro Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 (redigert) Benji skrev for 4 timer siden: Kjenner oss igjen. Fant en Saga 315 på en fredag kveld, og kjøpte dagen etter - en laaang kveld/natt før det var i boks. Håper å få den denne uka. @Benji Gratulerer så mye til deg også Benji, dette har dere sett etter en stund mener jeg å ha fått med meg :-) Redigert 24.April.2017 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.