Benji Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 VannTro skrev 3 minutes ago: @Benji Gratulerer så mye til deg også Benji, dette har dere sett etter en stund mener jeg å ha fått med meg :-) Japp stemmer det. Tanken begynte i august i fjord. Fant så ett nydelig eksemplar 1,5 km hjemmefra - utrolig - da slo vi til. Venter på siste papiret fra Skipsregisteret, så er vi der. Onsdag eller torsdag tenker jeg vi har den. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Frissy Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Gratulerer med flott båt. Vi sees fort vekk i bukta:) Selv om dagen idag ikke innbyr til båtvær. I hvertfall ikke for oss. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Ja dette er en godt vedlikeholdt båt som har fått godt stell. Kjenner til han som eide den frem til i går. Gratulerer med ny båt? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Frissy skrev for 2 timer siden: Gratulerer med flott båt. Vi sees fort vekk i bukta:) Selv om dagen idag ikke innbyr til båtvær. I hvertfall ikke for oss. :D ikke for oss heller, men med HT er jo mulighetene flere. Tenker vi fyrer i peisen i kveld og smører oss med tolmodighet. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Linea skrev for 1 time siden: Ja dette er en godt vedlikeholdt båt som har fått godt stell. Kjenner til han som eide den frem til i går. Gratulerer med ny båt? Veldig hyggelige folk. Kjempetrivelig å kjøpe av og jeg tror vi begge familier ble fornøyde. De gir fra seg båten til en familie som skal fortsette å ta vare på den, det er helt sikkert. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 24.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 (redigert) Tentativ plan nå er torsdag neste uke hjemover om været treffer bra. Langtidsvarselet ser bra ut men da blir det dessverre en del transport-preg på turen. Kommer nok på noe familie fra Tønsberg for å være med siste biten. I alle fall kona. Får jeg til det som jeg vil tar jeg med en kammerat eller to ned til Arendal onsdag kveld, overnatter og så drar vi oppover torsdag tidlig. Nå må jeg få på plass noen passasjerer så har startet litt undersøkelser bland mine landkrabbe-venner som må komme seg mer på sjøen! Kona er ikke sikker på om hun har lyst å kjøre havstykkene så da tenker jeg å få med noen andre som kan hjelpe med tau og fendere er bra. Også om det skjer noe er det godt å være minst to. Men jeg vil gjerne dra sammen med noen jeg kjenner godt så da er en landkrabbe et godt alternativ! Redigert 24.April.2017 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Frissy Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Sjøbliss skrev 9 minutes ago: Tentativ plan nå er torsdag neste uke hjemover om været treffer bra. Langtidsvarselet ser bra ut men da blir det dessverre en del transport-preg på turen. Kommer nok på noe familie fra Tønsberg for å være med siste biten. I alle fall kona. Får jeg til det som jeg vil tar jeg med en kammerat eller to ned til Arendal onsdag kveld, overnatter og så drar vi oppover torsdag tidlig. Nå må jeg få på plass noen passasjerer så har startet litt undersøkelser bland mine landkrabbe-venner som må komme seg mer på sjøen! Kona er ikke sikker på om hun har lyst å kjøre havstykkene så da tenker jeg å få med noen andre som kan hjelpe med tau og fendere er bra. Også om det skjer noe er det godt å være minst to. Men jeg vil gjerne dra sammen med noen jeg kjenner godt så da er en landkrabbe et godt alternativ! Spennende og moro å få skuta hjem. Kan jo være fort gjort med nybåten:) Vi har også en hentetentativplan denne uka. Satser på om været blir ok å gå fra brevik fredag og antakelig til bolærne for overnatting. Så innover til Sætre lørdag. Men hvem vet, kan hende vi skjærer inn om Havna og den vegen om det blir for mye vind. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Åh så planlegges det ... :) Blir nok en transportetappe men planlegger et par stopp på turen. Jomfruland og Tønsberg slik det ser ut nå. Vi får se når det blir henting men torsdag eller fredag neste uke er planen. Har også fått med meg fokkeslask til begge alternativer. Godt å være to på turen. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Vrod Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Det er veldig viktig med en stuert om bord som kan besørge at alle forråd er fulle til enhver tid og få skiftet ut og rengjort dårlige puter,dyner,putetrekk og dynetrekk med andre hospiteringsartikler som kan bli slitt underveis, og for ikke og glemme den viktigste oppgaven og det er jo selvsagt og passe på så kokken står opp når han skal og holder en høy standard på bespiseningen og annen bevertning underveis. God tur. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Sjøbliss Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Vrod skrev 37 minutes ago: Det er veldig viktig med en stuert om bord som kan besørge at alle forråd er fulle til enhver tid og få skiftet ut og rengjort dårlige puter,dyner,putetrekk og dynetrekk med andre hospiteringsartikler som kan bli slitt underveis, og for ikke og glemme den viktigste oppgaven og det er jo selvsagt og passe på så kokken står opp når han skal og holder en høy standard på bespiseningen og annen bevertning underveis. God tur. Hehe :D akkurat ja! Hadde vel heller tenkt meg en som kunne hjelpe med tau og slikt, samt ha litt å gå på i tilfelle noe går galt underveis. Om jeg må skifte dieselfilter eller impeller midtfjords er det godt med et ekstra sett med øyer. Meeeen om han kan koke kaffe og svinge en liten nudelsuppe så er det ikke å forakte! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Vrod Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Sjøbliss skrev 19 minutes ago: Hehe :D akkurat ja! Hadde vel heller tenkt meg en som kunne hjelpe med tau og slikt, samt ha litt å gå på i tilfelle noe går galt underveis. Om jeg må skifte dieselfilter eller impeller midtfjords er det godt med et ekstra sett med øyer. Meeeen om han kan koke kaffe og svinge en liten nudelsuppe så er det ikke å forakte! Se her ja i tillegg skal du også ha med en på dekk og maskinist da prater vi, det blir jo fult mannskap dette da hvis vi teller opp 1 stuert, 1 kokk, 1 dekksgutt, 1 maskinist, 1 sikkerhet og den viktigste er jo kapteinen/ rederen det blei mange på tur dette 6/7 men det høres jo gøy ut. Dere får ha god tur alle i hop. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Sjøbliss Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Bjørn Løvjomås skrev On 24.4.2017 at 8.25: gratulerer så mye med flott båt. Blir nok en fin tur hjem med den. Enig med vantro. Den gleden dere viser smitter ..? Vi får tute litt glede i din retning når vi glir forbi ???? Er jaggu vanskelig å konsentrere seg om noe annet men til helgen skal jeg være onkel i konfirmasjon i Nordfjord og da må jeg holde tale og greier. Om ikke den skal handle om Sofia må jeg nok forberede og konsentrere meg bittelitt!! ??? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Vrod skrev for 5 timer siden: Se her ja i tillegg skal du også ha med en på dekk og maskinist da prater vi, det blir jo fult mannskap dette da hvis vi teller opp 1 stuert, 1 kokk, 1 dekksgutt, 1 maskinist, 1 sikkerhet og den viktigste er jo kapteinen/ rederen det blei mange på tur dette 6/7 men det høres jo gøy ut. Dere får ha god tur alle i hop. Best å bunkre kjøtt, pølser og ankerdram! Haha ??? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Benji Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Men den "bærmen" - ja unnskyld språkbruket - som du nå skal/må ha med deg, så trenger du også en presseansvarlig, og en pr sjef. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Vrod Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Lekker skute så jeg skjønner at hode kan glippe litt i taler hvis man ikke greier og kryddre den litt med skipet. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Sjøbliss Svart 26.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Benji skrev 10 minutes ago: Men den "bærmen" - ja unnskyld språkbruket - som du nå skal/må ha med deg, så trenger du også en presseansvarlig, og en pr sjef. Ja det kan du si :) nei vi blir vel bare to ser det ut for men vi har nok energi for 7! Og vi har allerede registrert VHFen så den er klar så vi kan kalle deg opp @Benji Leser jeg at du har kjøpt ny båt også? Hva endte dere opp med? Vrod skrev 18 minutes ago: Lekker skute så jeg skjønner at hode kan glippe litt i taler hvis man ikke greier og kryddre den litt med skipet. Nettopp, smart. Jeg bare baker inn litt maritimt språk, drypper inn litt fakta om skuta med litt glede så kan jeg ikke feile. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Benji Svart 26.April.2017 Link til dette innlegget Svart 26.April.2017 Sjøbliss skrev 51 minutes ago: Ja det kan du si :) nei vi blir vel bare to ser det ut for men vi har nok energi for 7! Og vi har allerede registrert VHFen så den er klar så vi kan kalle deg opp @Benji Leser jeg at du har kjøpt ny båt også? Hva endte dere opp med? Knall - ikke bedre enn det. Ta en sjekk på radio før, og underveis da, så vet du det er i boks. Passerer dere vinduene våres på dagtid (hverdag) så slå på tråden, så kan du jo komme oppom. (92829549) Vi kjøpte en Saga 315. 2012 modell m/D4 - 260 hk, gått kun 215 timer. Om alt går som det skal, så tar vi over på fredagen. Tipper vi er like spendte/glade/oppjaget begge to Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Sjøbliss Svart 27.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 (redigert) Benji skrev for 12 timer siden: Knall - ikke bedre enn det. Ta en sjekk på radio før, og underveis da, så vet du det er i boks. Passerer dere vinduene våres på dagtid (hverdag) så slå på tråden, så kan du jo komme oppom. (92829549) Vi kjøpte en Saga 315. 2012 modell m/D4 - 260 hk, gått kun 215 timer. Om alt går som det skal, så tar vi over på fredagen. Tipper vi er like spendte/glade/oppjaget begge to Saga sto på listen vår også, bare dumt at de med fem faste senger er så dyre.. Nydelige båter og bygget rett i nabolaget der jeg vokste opp. Kan se Selje fra vinduene på hytta som ligger på Barmen. Send gjerne bilder! Flotte båter, gratulerer og lykke til! Takk for invitasjonen. Vi må se på tiden og forløpet. Uansett veldig hyggelig. Testing blir det underveis ? VHF informasjon: SOFIA/LG4128/257012020 Redigert 27.April.2017 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 27.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Benji skrev for 22 timer siden: Men den "bærmen" - ja unnskyld språkbruket - som du nå skal/må ha med deg, så trenger du også en presseansvarlig, og en pr sjef. Ny t-skjorte og orkester kunne vært noe? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Pequod Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Jeg ser at du mangler en sikkerhetssjef om bord, så en enbeint pirat burde jo være et must! Gratulerer med flott båt, blir spennende å følge henteturen. Også gratulerer til Benji som jeg så lenger opp i tråden hadde fått ny båt også. Nå er sommeren sikret for dere begge! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Benji Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Pequod skrev 4 minutes ago: Jeg ser at du mangler en sikkerhetssjef om bord, så en enbeint pirat burde jo være et must! Gratulerer med flott båt, blir spennende å følge henteturen. Også gratulerer til Benji som jeg så lenger opp i tråden hadde fått ny båt også. Nå er sommeren sikret for dere begge! Takk for det. Hentes i morgen ettermiddag. Lovet han i Arendal som jeg skylder en øl en hentetråd, men nå ligger jo båten der jeg skal ha den, så blir i såfall verdens korteste hentetråd. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Key Freak Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Man rekker ikke engang å drikke en hel øl på den tiden henteturen din tar, Benji... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Goodwill Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Sjøbliss skrev On 26.4.2017 at 10.01: Har også fått med meg fokkeslask til begge alternativer. Godt å være to på turen. Fokkeslask? Har den seil også??? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 27.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Goodwill skrev 1 time siden: Fokkeslask? Har den seil også??? Har vel en klut et sted.... ??? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.April.2017 Link til dette innlegget Svart 27.April.2017 Benji skrev for 4 timer siden: Takk for det. Hentes i morgen ettermiddag. Lovet han i Arendal som jeg skylder en øl en hentetråd, men nå ligger jo båten der jeg skal ha den, så blir i såfall verdens korteste hentetråd. Jeg glemmer like sjelden som en elefant ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.