Jump to content

Glad vi dro hjem fra båttur igår og ikke idag.

Lars H.

Recommended Posts

Skulle gjerne sett bilde fra Oscarsborg, men får opp "Bildet inneholder feil og kan ikke vises." Nå blir det vel en tur i garasjen og legge tilbake til vinterdekk. Vi har ikke mat i huset og går tom for røky om et par timer.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har sjekket bildene fra Son, var litt bekymret for mulig tung snø på kalesjen. Men der er det heldigvis fritt for hvit forurensning.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg aner ikke, jeg var der ikke i påsken. Men den lå der, tilknappet da vi kom på torsdag.

Nå er forresten vinterdekkene tilbake på bilen slik at vi kommer oss til butikken og får kjøpt inn røyk. Og så manglet vi visst litt mat også.

Redigert av Lars H. (see edit history)

det er rart hva man kan gjøre for å få tak i røyk

var en gang langt utpå havet og fiska.

var dagen etter en skikkelig tur på byen

når jeg var utpå oppdage jeg til min store skrekk at det eneste jeg hadde

fått med meg var en skrukkete pakke med 3 Camel sigaretter .

Holdt ut røykesugen i det lengste til klokka tilsa at jeg kunne ta den første.

Da inntraff kataskrofen ! - hadde ikke fyr og det var ingen andre båter i nærheten.

I avmakt røska jeg kåpa av påhengeren og ga full gass.

Leita desperat etter varme men fant bare lunkne deler på moteren

Neste trekk - glem all fisking - og full fart til land

rart å tenke på når jeg leser om han som skifter dekk - nå når jeg har slutta!

Vel, jeg skal til Lillestrøm i morgen tidlig for å levere skipshunden til vårklipp, så jeg tok ikke sjansen på å måtte bytte dekk da. Og med stor dobbeltgarasje med en bil, god jekk og elektrisk muttertrekker, gikk skiftet unna på under 30 min. Ellers var det blitt våt veibane fra garasjen til butikken da jeg tok turen, så det hadde gått helt fint på sommerdekk også. Men nå er tempen nede på like under null, og noe varmere er det vel ikke oppe hos deg heller.

Ellers synes jeg synd på rabarbraen i hagen min.

rabarbra_24042017.thumb.jpg.65fe4b61d8683bb3b1ed0819a142f565.jpg

Lars H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...