Mr_Stian Startet 24.April.2017 Del på Facebook Startet 24.April.2017 Hei. Jeg holder på å bygge noen nye skap til båten, og har oljet disse med Owatrol Edelolje. Når jeg bruker denne oljen som grunning så står det at jeg skal legge 3 lag vått i vått for så å bruke 320 våtslipepapir. Men skal jeg bruke dette tørt eller dyppet i edeloljen? En del andre oljer jeg har brukt så skal jeg våtpusse med papiret dyppet i oljen. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 25.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2017 Ingen? Det er vel ikke ett alternativ å bruke vann så det er vel olje som må brukes? For en skal vel ikke bruke dette papiret tørt? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 Går det ikke og bruke vann? Har bestandig brukt vann på våtsliping. Blir det ikke seigt og våtslipe med olje? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 ville prøvd å slipt med olje , det som da skjer (eller iallefall bør skje) er at slipestøvet fyller porene , slik at du får en glatt fin finish Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sivijo Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 Ikke sikker på edeloljen men d2 skal jo dyppes i d1 om d1 er brukt som grunn lag. Jeg våtlipte d2 med vann for å sjekke å vaska med rødsprit før neste lag. Det gikk bare fint iallefall Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.April.2017 Del på Facebook Svart 25.April.2017 Når jeg bruker Owatrol D1 og D2 på tresnekka anbefaler Jotun å våtslipe med D1 før jeg vedlikeholder med D2. Det ville bli noe sabla kliss og søl og ende med fastklistret slipestøv. Jeg dropper det og sliper med fint sandpapir før og etter jeg har på D1. Deretter slipes med veldig fint sandpapir mellom hvert lag med D2. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.