Jump to content

Sette inn lensepumpe i en galia 620 dc

Hvaler1

Recommended Posts

Hei

Tenker og sette in en lensepumpe i båten. Det er Galia 620 DC. Det står fra produsenten sine sider på nettet, at denne leveres med dette. Det er også en bryter på panelet for og slå på denne ("Bilge") Men så langt jeg kan se er det ikke noe lensepumpe i båten. Bakerst ved tanken ligger det en ledningsbunt som ender i ingenting. Denne tenkte jeg kanskje var beregnet for tilkoblingen av lensepumpa siden det er til det laveste punktet i båten.  Kobla til batteri og startet måle om det var strøm i ledningen. Og det er det. Men det er det hele tiden! Uanset om bryteren for Lensepumpa er på eller av så er det strøm i den. Så enten er det ikke til lensepumpa, eller så er det feil med bryter. Lurer på om noen vet hva denne strømførende ledningen er til, om det ikke er til lensepumpe. Har noen her inne samme båt som kan hjelpe meg med dette? Legger ved et bildet av ledningen.   

IMG_20170424_164952.jpg

Redigert av Hvaler1 (see edit history)

Er det konstant strøm både både i hvit og rød (regnermed at sort er neg.) Ser for meg at rød burde være konstant for nivåbryter, mens hvit blir styrt over bryter. Tilsvarende 3 ledninger finner du gjerne på lensepumper med innebygget nivåbryter.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Du skal jo ha spenning mellom to av lederene hele tiden. Da styres lensepumpa av nivåswitch. 

Den siste ledningen gir pumpa spenning forbi switchen hvis du ønsker å lense før nivåswitch slår ut. 

Slik er det hvertfall på min uttern. 

Sjekk om du finner igjen to av disse ledningene på batteriet. Da er den resterende fra bryteren. 

Forøvrig veldig lurt å ha pumpe nedi der. Har lignende løsning, og der lakk luka så det fyltes med vann nedi der. 

Redigert av Joltus (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...