Eureka
Hehe, skal vi starte egen klubb for dette?
Har samme casen med en D6 310 fra 2007. Oppsto plutselig for 4-5 år siden. Det blir mest svingning med turtall på 3000 og oppover. Men det går kun opp til 14,1 og faller ned til 13. Skjer hele tiden på høyt turtall og svinger hvert 3-4 sekund. I marsjfartturtall, 2300-2700 er det temmelig stabilt, utslag på pluss minus 0,2 Har byttet batterier en gang uten endring.
Samtidig begynte instrumentet for oljetrykk å svinge. Husker ikke verdiene nå. Ba i sin tid verkstedet finne ut av det, den gang innen for 5-år. Primært ang oljetrykk, men det var i orden mener jeg å huske. Men det rant ut i sanden. Motoren har gått 500 timer siden dette begynte, altså ikke fått konsekvenser, bare irriterende og en kilde til paranoia! ?
Vet om et medlem til som har samme greia. Tror jeg åpnet en tråd om dette for flere år siden, uten å komme videre.
Hvordan ser jordingslissa deres ut? Mellom starter og bunnpanne.
Jeg misstenker den... iom at den har en utrolig utsatt plass rett under det sedvanlige lekkende dekselet på kjøleren...
dobbaen, voltmeteret i dasjen viser kun startbatteriet ditt. Du kan jo teste med å bytte plass med et av forbruksbatteriene dine.
Samtidig som volvo-instrumentet svinger, har jeg avlest stabil volt på forbruksbanken, avlest via Wallas-varmeren sitt panel.