Hvaler1 Startet 24.April.2017 Link til dette innlegget Startet 24.April.2017 Hei Tenker og sette in en lensepumpe i båten. Det er Galia 620 DC. Det står fra produsenten sine sider på nettet, at denne leveres med dette. Det er også en bryter på panelet for og slå på denne ("Bilge") Men så langt jeg kan se er det ikke noe lensepumpe i båten. Bakerst ved tanken ligger det en ledningsbunt som ender i ingenting. Denne tenkte jeg kanskje var beregnet for tilkoblingen av lensepumpa siden det er til det laveste punktet i båten. Kobla til batteri og startet måle om det var strøm i ledningen. Og det er det. Men det er det hele tiden! Uanset om bryteren for Lensepumpa er på eller av så er det strøm i den. Så enten er det ikke til lensepumpa, eller så er det feil med bryter. Lurer på om noen vet hva denne strømførende ledningen er til, om det ikke er til lensepumpe. Har noen her inne samme båt som kan hjelpe meg med dette? Legger ved et bildet av ledningen. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Regner med at sort er 0v, er det spenning på både rød og hvit hele tiden? Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Napoli Svart 24.April.2017 Link til dette innlegget Svart 24.April.2017 Ville tro at dette er samme løsning som i Nimbusen. Der står det strøm til lensepumpa hele tiden, med nivåbryter. Men bryteren til lensepumpa styrer om jeg vil skru den på selv om den ikke mener det er vann der selv. Den sorte ledningen er typisk en styrestrømledning fra bryteren ville jeg tro. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.