Jump to content

Edit History

Napoli

Napoli

Jeg får komme med en liten oppdatering på holdbarhet helt til slutt da - og med det en endring av anbefalingen min fra tidligere. 

Det er litt over et år etter siste vårpuss - jeg er "litt" seint ute i år. Fra mitt forrige innlegg 18. mai har båten stått uten presenning, og det har gjort en stor forskjell.

Soft99 Fusso Coat har holdt båten like fin gjennom vinteren, mens Collinite #845 er både død, og har latt et ordentlig lag oksidering slippe til i løpet av den siste måneden.  Forskjellen i vårpuss i år var ganske enorm.

På styrbord siden vasket jeg, og la et nytt lag med Fusso - ferdig på 20 minutter.

På babord side måtte jeg frem med Meguiars Power Cut Compund, pusse båten som vanlig, for deretter å legge nytt lag (denne gangen med Fusso). Totalen på vårpuss ble da ca 1,5 timer, hvor en time gikk til babord side med full vanlig vårpuss.

IMG_20180612_161014020.jpg

IMG_20180612_160942177.jpg

Napoli

Napoli

Jeg får komme med en liten oppdatering på holdbarhet helt til slutt da - og med det en endring av anbefalingen min fra tidligere. 

Det er litt over et år etter siste vårpuss - jeg er "litt" seint ute i år.

Soft99 Fusso Coat har holdt båten like fin gjennom vinteren, mens Collinite #845 er både død, og har latt et ordentlig lag oksidering slippe til.  Forskjellen i vårpuss i år var ganske enorm. På styrbord siden vasket jeg, og la et nytt lag med Fusso - ferdig på 20 minutter. På babord side måtte jeg frem med Meguiars Power Cut Compund, pusse båten som vanlig, for deretter å legge nytt lag (denne gangen med Fusso). Totalen på vårpuss ble da ca 1,5 timer, hvor en time gikk til babord side med full vanlig vårpuss.

IMG_20180612_161014020.jpg

IMG_20180612_160942177.jpg

• Create New...