Jump to content

Edit History

Janoho

Janoho

Jeg hadde aldri tatt jobben med å bytte motor i en så billig båt, men så har jeg gjort det 2 ganger før og vet hvor mye arbeid det er.

er sikkert mulig å finne noe som passer uten store ombygginger, du trenger da ytre mål på både ny motor samt avstand mellom motorlabber både i lengde og bredde. Dessuten må du også vite om det er nedvinkling på gir/at høyde på gir passer ut med aksel. 

Alternativet er å bygge om beddingen, noe som jeg måtte gjøre.

hadde nok behold den bmc en, deler får du vel litt rimeligere herfra https://www.asap-supplies.com/eu/engine-spares-gearboxes/engine-spare-parts/bmc-leyland-land-rover-engine-parts

 

de vet sikkert om noen som har mekaniske deler også eller kan skaffe, for dyrt i norge sist jeg sjekket.

 

er vel typisk at de lekker i veivtetningen bak, kanskje foran ved registeret samt i ventildeksel. 

Ikke alle lekkasjene er lett å tette permanent. Husker jeg så på wheeler dealers at de satt inn simmering på en eldre engelsk motor bak ved veiva, men det var en relativt stor jobb. Vet ikke om din har simmering ? Har en slik ring liggende som jeg ikke fikk brukt hvis du er interessert

Janoho

Janoho

Jeg hadde aldri tatt jobben med å bytte motor i en så billig båt, men så har jeg gjort det 2 ganger før og vet hvor mye arbeid det er.

er sikkert mulig å finne noe som passer uten store ombygginger, du trenger da ytre mål på både ny motor samt avstand mellom motorlabber både i lengde og bredde. Dessuten må du også vite om det er nedvinkling på gir/at høyde på gir passer ut med aksel. 

Alternativet er å bygge om beddingen, noe som jeg måtte gjøre.

hadde nok behold den bmc en, deler får du vel litt rimeligere herfra https://www.asap-supplies.com/eu/engine-spares-gearboxes/engine-spare-parts/bmc-leyland-land-rover-engine-parts

 

de vet sikkert om noen som har mekaniske deler også eller kan skaffe, for dyrt i norge sist jeg sjekket.



×
×
  • Create New...