Jump to content

Edit History

Too Much

Too Much

Har Raymarine I70s med ITC-5 og eldre Airmar dybdegiver montert i en Dehler 41 .

På vei til sommerhavn i friskt vær sist fredag viser dybdegiver plutselig  2m .  I følge plotter skulle det være 15 meter, men jeg var ikke fryktelig langt unna et skjær så jeg skvatt skikkelig.

Det samme skjedde noen ganger til jeg rundet Nesoddtangen og fikk heist seil.  Det var grov sjø til å være i Bunnefjorden med opp mot 20ms i kastene.

Er det bare å bytte giveren eller dette noe jeg må regne med også på nye givere?

Too Much

Too Much

Har Raymarine I70s med ITC-5 og eldre Airmar dybdegiver montert i en Dehler 41 .

På vei fra til sommerhavn i friskt vær sist fredag viser dybdegiver plutselig  2m .  I følge plotter skulle det være 15 meter, men jeg var ikke fryktelig langt unna et skjær så jeg skvatt skikkelig.

Det samme skjedde noen ganger til jeg rundet Nesoddtangen og fikk heist seil.  Det var grov sjø til å være i Bunnefjorden med opp mot 20ms i kastene.

Er det bare å bytte giveren eller dette noe jeg må regne med også på nye givere?

• Create New...